اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آغاز روند دیوان عالی رژیم صهیونیستی برای بررسی صلاحیت نتانیاهو

دیوان عالی رژیم صهیونیستی جلسه دو روزه خود را برای بررسی صلاحیت بنیامین نتانیاهو برای در اختیار گرفتن پست نخست وزیری با توجه به اتهامات فساد علیه وی آغاز کرد.

آغاز روند دیوان عالی رژیم صهیونیستی برای بررسی صلاحیت نتانیاهو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دیوان عالی رژیم صهیونیستی روز یک شنبه روند دو روزه‌ای را برای تعیین تکلیف «بنیامین نتانیاهو» آغاز کرده است که مشخص کند با توجه به پرونده‌های قضایی و اتهامات موجود علیه وی آیا شرایط لازم برای در اختیار گرفتن پست نخست وزیری و تشکیل کابینه را دارد یا خیر. 

حکم دیوان عالی علیه نتانیاهو ممکن است رژیم صهیونیستی را به سمت برگزاری چهارمین انتخابات زودهنگام پرتاب کند در شرایطی که این رژیم با بحران شیوع ویروس کرونا و همچنین مشکلات اقتصادی نیز دست و پنجه نرم می‌کند.

این درحالیست که نتانیاهو و «بنی گانتز» رهبر ائتلاف سفید-آبی پس از هفته‌ها مذاکره بالاخره بر سر تشکیل کابینه فراگیر و نخست وزیری چرخشی توافق کرده‌اند. 

رویترز میگوید که توافق گانتز و نتانیاهو از حمایت اکثریت کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) برخوردار است؛ با این حال برخی از احزاب کوچک مخالف نتانیاهو دادخواستی را برای جلوگیری از نخست وزیر شدن نتانیاهو در عالیترین مرجع قضایی این رژیم مطرح کرده‌اند. 

«آویخای ماندلبیت» دادستان عمومی رژیم صهیونیستی در پاسخ به این درخواست نوشته است که هیچ زمینه قانونی کافی برای عدم صلاحیت نتانیاهو برای انتصاب به عنوان نخست وزیر وجود ندارد.

با این حال یازده قاضی دیوان عالی در حال بحث و بررسی این پرونده هستند.

برخی تحلیلگران محافل سیاسی رژیم صهیونیستی می‌گویند که با توجه به وفاداری قضات دیوان عالی به نتانیاهو بعید است که این دادگاه علیه وی حکمی صادر کند.

نتانیاهو دارای چهار پرونده فساد مالی و پرداخت رشوه در دادگاههای رژیم صهیونیستی دارد و تا کنون چندین بار در این زمینه مورد بازجویی و سوال و جواب قرار گرفته است. 

نتانیاهو تلاش میکند با ادامه نخست وزیری خود از زیر احکام احتمالی دادگاه علیه خود فرار کند و برگزاری جلسات دادگاه را به تاخیر بیندازد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول