اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

زیرساخت‌های اطلاعاتی و الکترونیکی دولت باید جدی گرفته شود

مدیر شتاب‌دهنده گام دوم دانشگاه شهید بهشتی گفت: کشور نیاز به موشک، ارتش و نیروی انتظامی قدرتمند دارد و علاوه بر این زیرساخت‌های اطلاعاتی و دولت الکترونیک باید جدی گرفته شود تا بتوانیم در سند چشم‌انداز 1420-1410 در منطقه قدرتمند باشیم.

زیرساخت‌های اطلاعاتی و الکترونیکی دولت باید جدی گرفته شود

محمدرضا مرادی مدیر شتاب‌دهنده گام دوم دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: بحران بیماری همه‌گیر کرونا به صورت نامنتزع در کشور  پیش آمد و نشان داد که بحث دولت الکترونیک، حکمرانی‌های دیجیتال و پیاده‌سازی‌ شیوه‌های مدیریتی در بسترهای IT و ابزارهایی که می‌توانند برمبنای اطلاعات کار کنند به چه میزان حیاتی و یک پاشنه‌ آشیل جدی هستند و زمانی که بخواهیم  کشور را به شیوه‌های مدرن‌ و جدی‌تر اداره کنیم یک وضعیت پایلوت بسیار خوبی است که تمام پاشنه‌ آشیل‌ها و نقاط ضعف حکمرانی را نشان می‌دهد. 

* سال ۹۹ آخرین سال سده خورشیدی است

 وی افزود: سال ۱۳۹۹ آخرین سال سده خورشیدی است که وارد سده جدید خواهیم شد و اگر بخواهیم سده جدید را با رویکردهای قدیمی ادامه بدهیم  در یکی از بحران‌ها با تلاقی مواجه می‌شویم و تمام سازمان‌های مدیریتی به مشکل خواهند خورد. 

مدیر شتاب‌دهنده گام دوم دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: خوب است از تهدیدهای بوجود آمده تحت عنوان کرونا فرصتی بسازیم و تمام خلاءها و نواقصی که وجود دارد را از سوی مدیریت فعلی رصد و پایش کنیم. سعی کنیم از شیوه‌های مدیریتی ۱۰۰ سال گذشته که بعضاً بسیار قدیمی هستند به کار نبریم. 

* لزوم استفاده از سیستم بیومتریک در کشور 

مرادی یادآور شد: در حال حاضر سیستم بیومتریک در کشور وجود دارد و با قراردادن انگشت اشاره بر روی صفحه تمام اطلاعات فرد مشخص می‌‌شود. شهرداری باید اطلاعات دارایی را داشته باشد و اطلاعات بیمارستانی را قوه قضائیه به پزشکی قانونی ارائه دهد که با مشکل مواجه نشویم. 

وی افزود: شیوع بیماری کرونا در کشور یک وضع بحرانی است که با خلاء جدی مواجه‌ هستیم. در صورتی که در بسیاری از حوزه‌ها در قسمت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای پایش سلامتی شهروندان کل ID‌ها را نداریم به طوری که هر شهروند باید یک پروفایل سلامت پزشکی داشته باشد تا مشکلات و اطلاعات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی فرد بروی آن ثبت شود و تمام این مسائل ذیل یک کد ملی فراگیر منسجم و یکپارچه می‌شود. 

* زیرساخت‌های اطلاعاتی و الکترونیکی دولت باید جدی گرفته شود

مدیر شتاب‌دهنده گام دوم دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: از ۵-۴ سال قبل بحثی مطرح شد که باید سیستم مدیریتی و اداری در ایران تغییر کند و به سمت  ابزارهای جدید بود و مجموعه‌هایی مانند شتاب‌دهنده گام دوم این کار را انجام دهند. 

وی در پایان گفت: کشور حتما موشک‌‌، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی قدرتمند می‌خواهد و در کنار اینها زیرساخت‌های اطلاعاتی و دولت الکترونیک می‌خواهد که باید جدی گرفته شوند و اگر سند چشم‌ انداز ما  این است که تا سال ۱۴۲۰-۱۴۱۰ قدرت منطقه‌ای شویم بدون اصل توجه به این مسائل نه تنها به هدف خود نمی‌رسیم بلکه دچار مشکلات جدی‌تر می‌شویم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول