اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

قبولی 10 هزار نفر در مرحله اول المپیادهای علمی کشور

معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از قبولی 10 هزار دانش‌آموز در مرحله اول المپیادهای علمی خبر داد.

قبولی 10 هزار نفر در مرحله اول المپیادهای علمی کشور

عنایت سالاریان معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس از اعلام نتیجه مرحله اول المپیادهای علمی خبر داد و اظهار کرد: 92 هزار و 104 دانش‌آموز در المپیادهای علمی شرکت کردند که در نهایت 10 هزار و 35 نفر پذیرفته شدند.

وی با بیان اینکه از بین پذیرفته شدگان 34 درصد دختر و 66 درصد پسر هستند، گفت: در رشته ادبی ۱۱۱۱ نفر، در رشته اقتصاد و مدیریت ۳۸۲ نفر، در رشته تفکر و کارآفرینی ۳۱۱ نفر، در رشته جغرافیا ۳۰۸ نفر، در رشته ریاضی ۱۶۹۸، در رشته زیست شناسی ۱۳۳۷ نفر، در رشته سلول‌های بنیادی ۳۹۹ نفر، در رشته شیمی ۱۵۰۴ نفر، در رشته علوم زمین ۵۰۵ نفر، در رشته فیزیک ۸۵۴ نفر، در رشته کامپیوتر ۹۶۵
نفر و در رشته نجوم و اخترفیزیک ۶۶۱ نفر پذیرفته شدند.

سالاریان از تغییر زمان مرحله دوم المپیادهای علمی خبر داد و اضافه کرد: به خاطر پیشگیری از شیوع کرونا زمان برگزاری مرحله دوم المپیاد از هفته اول اردیبهشت که هر سال برگزار می‌شد به بعد از ۸ خرداد موکول شد.

وی با بیان اینکه تعیین زمان دقیق مرحله دوم المپیادهای علمی بستگی به تصمیم کمیته ملی پیشگیری از کرونا دارد، اظهار کرد: سؤالات مرحله دوم عموماً تشریحی است؛ از هر رشته در مرحله دوم  فقط تا ۴۰ نفر به مرحله آموزشی تابستانی راه می یابند.

معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تصریح کرد: در مجموع ۱۰ درصد شرکت کنندگان مرحله اول پذیرفته شدند و مجوز شرکت در آزمون مرحله دوم را پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول