اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

لزوم تسریع در هماهنگی مدیران صنعتی و بهداشتی برای تولید ماسک و گان+فیلم

در شرایطی که با وجود تأکید مسئولان وزارت بهداشت بر ماندن در خانه، فعالان صنعت پوشاک توان خود را برای تولید ماسک و گان پزشکی به کار گرفته اند، ایجاد هماهنگی بین وزارت صنعت و بهداشت تأثیر زیادی بر تسریع در تأمین نیاز کشور به این محصولات بهداشتی خواهد داشت.

لزوم تسریع در هماهنگی مدیران صنعتی و بهداشتی برای تولید ماسک و گان+فیلم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با وجود نزدیک شدن به ایام تعطیلات عید و تأکید مسئولان وزارت بهداشت بر ماندن در خانه، تولیدکنندگان محصولات پزشکی پا به پای پزشکان و پرستاران در محل کار خود حاضر شده و مشغول دوخت ماسک و گان (پوشش سفید یکسره) پزشکی هستند.

تدوام این تولید و تأمین نیاز مردم و بخش پزشکی کشور به ماسک و گان نیازمند تأمین به موقع پارچه است به ویژه که بخشی از این پارچه ها باید از طریق وزارت بهداشت تأمین شوند زیرا دارای ویژگی خاصی هستند و به راحتی توسط هرکسی قابل تهیه نیستند. 

مجید نامی، نائب رئیس اتحادیه پوشاک در این مورد با اشاره به اینکه تولید گان‌های پزشکی نیازمند پارچه لمینیت شده یا ایزوله است، به فارس گفت: تأمین این پارچه ها توسط وزارت بهداشت صورت می گیرد که متاسفانه در این بخش با تأخیر 10 روزه روبرو بودیم، ولی در نهایت مقداری از پارچه مورد نیاز تأمین شد که هنوز مشخص نیست، هزینه پارچه و دوخت به چه صورت محاسبه خواهد شد.

نامی با تأکید بر لزوم ایجاد هماهنگی بین مدیران وزارت صنعت و وزارت بهداشت برای تأمین این نوع پارچه، می‌گوید: در حال حاضر تعدادی از دوزندگان در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها حضور دارند، ولی اگر مواد اولیه به موقع تأمین نشود، نگه داشتن این افراد کار سختی خواهد بود.

* لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی در سال رونق تولید

در این شرایط، شاید به اندازه‌ای که در زمینه واردات ماسک تسهیل صورت گرفته، در مورد تولید داخل حمایت خاصی صورت نگرفته است. مسئولان وزارت صنعت در حالی این روزها از تسهیل واردات برخی اقلام پزشکی از جمله ماسک و تعرفه صفر برای واردات این کالا خبر می‌دهند که می‌توان با مدیریت صحیح و تسریع در تأمین مواد اولیه،‌ در مدت زمان کمتر و با صرف هزینه پایین‌تر به تأمین نیاز کشور از محل تولید داخلی اقدام کرد.

این در حالی است که مردم نیز همچنان با کمبود محصولات بهداشتی از جمله ماسک روبرو هستند. در این شرایط بیشتر شاهد اقداماتی مانند تعیین نرخ ماسک و صفر شدن تعرفه واردات آن هستیم تا مدیریت تأمین مواد اولیه و تقویت تولید داخل، در حالی که اگر مدیریت صحیحی بر این موضوع صورت گیرد، پتانسیل بالایی برای تولید این محصولات در کشور فراهم خواهد شد که علاوه بر قیمت پایین تر کالا نسبت به محصولات وارداتی، شاهد جبران بخش کوچکی از زیان ناشی از رکود بازار صنعت پوشاک خواهیم بود.

در مورد لزوم حمایت دولت از تولیدکنندگان داخی، مجید افتخاری نیا، عضو هیأت مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک نیز با بیان اینکه در سال رونق تولید باید برنامه‌ریزی دقیقی از سوی دولت برای حفظ تولید و اشتغال کشور صورت گیرد، به فارس می‌گوید: دولت در زمینه مالیات‌ها و حق بیمه تأمین اجتماعی به صنعتگران مهلت دهد.

وی با بیان اینکه صنعت پوشاک و اصناف در شرایط بدی درگیر موضوع کرونا شده‌اند، می‌گوید: برای حل این مشکل، هیچ بسته حمایتی از طرف دولت ارائه نشده، در حالی که بخش خصوصی نگران حفظ اشتغال و نیز پرداخت حقوق و مزایای شب عید کارگرانش است. 

به گفته وی، در این وضعیت دولت باید از تولیدکنندگان حمایت کند، به طوری که حداقل در بحث مالیات‌ها و یا تأمین اجتماعی تمهیداتی برای بخش تولید اندیشیده شود. 

افتخاری نیا با بیان اینکه در حال حاضر نگران ورشکستگی بسیاری از اصناف هستیم، گفت: در سالی که به عنوان رونق تولید نامگذاری شده، باید برنامه‌ریزی دقیقی از سوی دولت برای حفظ تولید و اشتغال کشور صورت گیرد.

در هر حال با تشدید شرایط بحران در هر کشور، اولین اقدامی که از سوی دولت ها صورت می‌گیرد، تأمین نیاز مردم از طریق تولیدات داخل است تا علاوه بر هزینه کرد کمتر، زمینه ای برای جبران بخشی از زیان واحدهای تولیدی نیز فراهم شود و حفظ اشتغال موجود را نیز به همراه داشته باشد. این اتفاق زمانی رقم می خورد که هماهنگی و همدلی مناسبی بین مسئولان بخش های مختلف وجود داشته باشد که در مورد تولید ماسک و گان باید این هماهنگی هرچه سریعتر بین وزارت صنعت و بهداشت برقرار شود و در ضمن منابع مالی لازم هم از سوی دولت برای تولیدکنندگان تأمین شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول