اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مردم در سامانه غربالگری کرونا خوداظهاری کنند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور گفت: با خوداظهاری در سامانه غربالگری می‌توانیم قبل از آمدن ویروس ما به سراغ آن برویم چرا که بعد از پیشروی بیماری، درمان سخت‌تر خواهد بود به همین دلیل از مردم درخواست دارم تا در سامانه سلامت خوداظهاری کنند.

مردم در سامانه غربالگری کرونا خوداظهاری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، فرهاد ابول‌نژادیان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امروز در حاشیه جلسه فرماندهان بسیج شهرستان‌ها با درمان و بهداشت استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مقرر شد تا پایگاه‌های بسیج در کنار کادر بهداشت و درمان، راهنمای مردم برای ثبت نام در سامانه غربالگری باشند.

وی افزود: این اقدامات در این جهت است که دسترسی به افرادی با علائم اولیه آسان‌تر باشد و بتوانیم پیگیر وضعیت سلامتی آن‌ها باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پاسخ به وضعیت تامین ماسک عنوان کرد: کارگاه‌های خیاطی شهرستان‌ها برای تولید ماسک فعال خواهند شد که بعد از گرفتن تاییدیه تجهیزات پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی، ماسک‌ها به صورت انبوه در داروخانه‌ها توزیع خواهند شد.

وی افزود: مراقبین سلامت دانشگاه علوم پزشکی نیز در شهرها و حاشیه شهرها این آمادگی را دارند که بعد از علامت‌دار بودن اشخاص در سامانه غربالگری، بلافاصله جهت پیگیری به سراغ شخص بروند.

ابول‌نژادیان بیان کرد: برای هر سه هزار نفر یک تیم سلامت در نظر گرفته شده است که این گروه‌ها شامل کادر پزشکی، پرستاری، مامایی و کارشناسان بهداشت، تغذیه و روان است.

وی افزود: این گروه‌ها در کنار مردم بودند و تا به این لحظه ۹۷ درصد مردم در سامانه سلامت ثبتنام کرده‌اند اما با خوداظهاری در سامانه غربالگری میتوانیم قبل از آمدن ویروس ما به سراغ آن برویم چرا که بعد از پیشروی بیماری، درمان سخت‌تر خواهد بود به همین دلیل از مردم درخواست دارم تا در سامانه سلامت خوداظهاری کنند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول