اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کرونا در سمنان/ از محدودیت‌های بهزیستی تا تعطیلی اصناف+ فیلم

کرونا در استان سمنان سبب وضع محدودیت‌های جدید در مراکز بهزیستی، جلوگیری از تردد غیرضروری در دانشگاه سمنان و تعطیلی واحدهای صنفی غیرضروری در مهدی‌شهر شد.

کرونا در سمنان/ از محدودیت‌های بهزیستی تا تعطیلی اصناف+ فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان با توجه به شیوع بیماری کرونا و به‌منظور پیشگیری از شیوع این بیماری در آستانه حلول سال نو، راه‌های کمک به مددجویان و مراکز بهزیستی را در استان سمنان اعلام کرد.

وی ضمن تقدیر از مساعدت‌های مستمر بانیان خیر، نیکوکاران و مردم نوع‌دوست استان سمنان خصوصاً در مناسبت‌های خاص مانند شب عید افزود: متأسفانه به دلایل بهداشتی، امسال امکان برگزاری مراسم دیدار مسؤولان ارشد استان و خیران در مراکز شیرخوارگاه و دیگر مراکز تحت نظارت میسر نیست.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: از طرفی بازدیدهای معمول نوروزی مراکز شبانه‌روزی سالمندان، معلولان و... هم لغو شده و پذیرش هرگونه غذای آماده، خواروبار و... به‌صورت فله و باز در مراکز ممنوع است.

کاهش کمک‌ها به بهزیستی

ایزدپور افزود: با عنایت به شرایط پیش‌آمده و نیاز مبرم مراکز و افت مشارکت‌های مردمی در یک ماه گذشته، بهترین روش کمک به ایتام، فرزندان بی‌سرپرست، معلولان، سالمندان، آسیب‌دیدگان اجتماعی و نیازمندان استفاده از روش‌های پرداخت الکترونیک است.

وی بیان کرد: به همین منظور، مردم سخاوتمند استان سمنان می‌توانند از طریق شماره موبایل پیمنت #۱۴۰۰۰۰۲*۴*۷۳۳* و همچنین شماره حساب متمرکز مشارکت‌های مردمی بهزیستی سمنان ۴۱۷۱۰۳۴۵۴۱۸۱۱۰۵۰۷ یا شماره حساب کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۳۴۱۸۰۳۵ بانک مرکزی کمک‌های نقدی خود را برای تأمین مایحتاج مراکز اعم از پوشاک عید، خواروبار، اقلام بهداشتی و ضدعفونی و... واریز کنند.

ایزدپور گفت: با عنایت به تدابیر پیشگیرانه و کنترلی اعمال‌شده و تلاش‌های شبانه‌روزی پرسنل، کارشناسان، مربیان و مراقبان مراکز و آسایشگاه‌ها و ... تا امروز هیچ‌گونه ابتلا به این بیماری در مراکز مشاهده نشده است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: باید از خدمات ارزنده این قشر که عهده‌دار نگهداری، توان‌بخشی، مراقبت و درمان از سالمندان، معلولین، بیماران روانی و کودکان بی‌سرپرست هستند، قدردانی کرد.

جلوگیری از تردد غیرضروری در دانشگاه سمنان

دانشجویانی که اخیراً در دانشگاه سمنان دانش‌آموخته شده‌اند، به‌منظور حفظ سلامت خود و جلوگیری از تردد غیرضروری، به مهلت 6 ماهه پیگیری و انجام تسویه‌حساب امور دانش‌آموختگی‌شان افزوده می‌شود.

مدت زمان مربوط به شرایط کنترل و پیشگیری شیوع بیماری کرونا نیز به این 6 ماه اضافه خواهد شد.

این افراد نگران جریمه تأخیر مربوطه نباشند و معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان در این زمینه نهایت مساعدت را با آنها به عمل خواهد آورد.

باید در خانه بمانیم

محسن احمدی، شهردار شاهرود نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: همه ما امروز در حال مقابله با بحران ویروس کرونا هستیم و برای همراهی با تلاشگران عرصه مقابله با این ویروس به‌ویژه پزشکان و پرستاران که در خط مقدم این عرصه حضور دارند و نیز خدمتگزاران مردم در شهرداری و سایر دستگاه‌هایی که در حال گام برداشتن در این میدان هستند، باید در خانه بمانیم.

وی تصریح کرد: با عدم خروج از منازل و تردد در شهر شاهرود می‌توانیم با این افراد همراهی کنیم و بدانیم که ماندن در خانه در شکست زنجیره انتقال و شیوع این ویروس تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با این همراهی و نوع‌دوستی شاهد شکست ویروس کرونا و بهاری شاد و زیبا در کنار یکدیگر خواهیم بود.

تعطیلی واحدهای صنفی غیرضروری در مهدی‌شهر

عبدالرضا میقانی، فرماندار شهرستان مهدی‌شهر در نامه‌ای به اداره صنعت و معدن و تجارت این شهرستان، تعطیلی واحدهای صنفی غیرضروری را به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ابلاغ کرد.

در این نامه آمده است: با عنایت به تصمیم گرفته شده در زمینه تعطیلی واحدهای صنفی غیرضروری به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در ایام پایانی سال و ازدحام مردم در بعضی از مراکز خرید، مقتضی است تا مراتب به اتاق اصناف برای اطلاع‌رسانی به اتحادیه‌های صنفی مربوط اعلام و نسبت به تعطیلی واحدهای موردنظر اقدام شود.

با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع پیگیری امر فوق مورد تأکید بوده و واحدهای صنفی که فعالیت آنها ضروری خواهد بود، شامل نانوایی‌ها، قصابی‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی، میوه‌فروشی‌ها، خواربارفروشی‌ها، قنادی‌ها، آژانس‌ها و خدمات فنی خودروها به‌صورت کشیک است.

انتهای پیام/2568/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول