اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گشت‌زنی مشترک روسیه و ترکیه در ادلب از یکشنبه از سرگرفته می‌شود

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که گشت زنی مشترک نظامیان این کشور با ترکیه از امروز یکشنبه از سرگرفته می‌شود.

گشت‌زنی مشترک روسیه و ترکیه در ادلب از یکشنبه از سرگرفته می‌شود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، بر اساس سند جدیدی که مقامات نظامی روسیه و ترکیه در آنکارا امضا کرده‌اند، نظامیان دو کشور گشت‌زنی‌های مشترک را مجددا در ادلب آغاز می‌کنند. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه می‌گوید، مذاکرات اخیر میان دیپلماتهای روسیه و ترکیه در آنکارا موفق بوده و خروجی آن امکان اجرای همه توافقات مربوط به منطقه کاهش تنش در ادلب که توسط «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» در سوچی به دست آمده بود را فراهم می‌کند. 

براساس این گزارش، اولین گشت زنی مشترک میان نظامیان ترکیه و روسیه در بزرگراه M-4 که استان الحسکه را به مناطق حلب در شمال سوریه وصل می‌کند انجام خواهد شد و از روز یک شنبه نیز آغاز می‌شود. 

همزمان با پایان دور سوم مذاکرات هیأت‌های روسیه و ترکیه درباره وضعیت ادلب، وزارت دفاع مسکو همچنین از راه‌اندازی مرکز مشترکی با آنکارا برای نظارت بر آتش‌بس در این منطقه خبر داد.

به دنبال افزایش تنش‌ها میان روسیه و ترکیه درباره ادلب که بعد از پیشروی‌های ارتش سوریه در این منطقه به وجود آمد، پوتین و اردوغان اخیرا بر سر آتش بس مجدد در این منطقه به توافق رسیده بودند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول