اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

فکر سفر «نوروزی» به «هرمزگان» را هم نکنید!/ ساحل «بندرعباس» خالی از مسافر!+فیلم

تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط با خدمات سفر و عموم مردم هرمزگان از همه هموطنان خواهشمندند که هرگز نوروز امسال به سواحل جنوب سفر نکنند.

فکر سفر «نوروزی» به «هرمزگان» را هم نکنید!/ ساحل «بندرعباس» خالی از مسافر!+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، نوروز امسال با شیوع ویروس کرونا همراه شده و تصور نابجای این که این ویروس در هوای گرم وجود ندارد، ممکن است عزم به سفر به سواحل جنوب و جزایر آن را در وجود برخی از هموطنان جزم کند اما حقیقت ماجرا آن است که هرمزگان نیز تا ۲۴ اسفند دارای ۷۴۹ بیمار حاد تنفسی بوده که تست کرونای ۸۳ نفر از آنان مثبت شده و متاسفانه ۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

از سوی دیگر تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط با خدمات سفر در این استان نیز از استانداری گرفته تا شهرداری‌های شهرهای ساحلی و مناطق آزاد و بنادر و دریانوردی و میراث فرهنگی تاکید کرده‌اند که هیچ خدماتی به مسافران را در استان هرمزگان داده نخواهد شد.

**استاندار: هیچ خدماتی به مسافران نمی‌دهیم

فریدون همتی استاندار هرمزگان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا ضمن تاکید بر تشدید کنترل‌ها در مبادی ورودی هرمزگان، گفت: در نوروز امسال هیچ خدمات مسافری و گردشگری در این استان ارائه نخواهد شد.

وی افزود: از مردم استان نیز به جد می‌خواهیم که جز برای تهیه مایحتاج ضروری از منزل خارج نشوند و این بیماری را جدی بگیرند چرا که بر اساس نظر پزشکان، سرعت انتقال و شیوع آن بشدت بالاست و هرگونه بی‌ملاحضگی در این زمینه می‌تواند مرگبار باشد.

**شهرداری: اجازه برپایی چادر در ساحل به هیچ وجه داده نمی‌شود

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس گفت: هیچ خدماتی در نوروز ۹۹ به مسافران در بندرعباس داده نخواهد شد.

 

 

حسین خوشبخت افزود: نیروهای این مجموعه در تمام نقاط شهر بندرعباس از جمله بوستان‌ها و سواحل مستقر هستند و اگر چادری از مسافران را مشاهده کنند آن را جمع آوری و محل را ضدعفونی می‌کنند.

**میراث فرهنگی: هیچ مرکز گردشگری به مسافران خدمات نمی‌دهد

علیرضا برومند مدیرکل میراث فرهنگی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: بدلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم پرهبز از سفر، تمامی برنامه‌های نوروزگاه در هرمزگان همچون سراسر کشور به حالت تعطیل درآمد و علاوه بر این هیچ مرکز افامتی و گردشگری در استان نیز هیچ نوع خدماتی به مسافران ارائه نمی‌کند.

**راه‌افتادن پویش "فعلا به هرمزگان نیایید"

فعالان مجازی و اجتماعی هرمزگان نیز در کنار هنرمندان و چهره‌های مطرح فرهنگی این استان در پویشی فراگیر در رسانه‌ها از مردم سراسر ایران خواسته‌اند که در نوروز ۹۹ در خانه‌های خود بمانند و به هیچ وجه به هرمزگان سفر نکنند. 

این چهره‌ها تاکید کرده‌اند که میهمان‌نوازی مردمان ساحل‌نشین به قوت خود باقی است اما احتمال انتقال این بیماری از یک سو و کمبودهای موجود در زیرساخت‌های بهداشت و درمان هرمزگان ممکن است سبب به خطر افتادن جان مردمان استان و میهمانان شود.

**ساحل بندرعباس هیچ‌گاه این چنین خلوت نبوده است

 

 

مشاهدات عینی خبرنگار فارس از ساحل بندرعباس و پارک‌های ساحلی این شهر که در سال‌های گذشته میزبان حضور هزاران میهمان نوروزی در این وقت از سال بود نیز گواه آن است که هم مردم این شهر موضوع شیوع ویروس کرونا را جدی گرفته‌اند و هم محدودیت‌های ایجاد شده در مبادی ورودی و توصیه‌های مکرر به سفر نکردن به این استان موثر واقع شده است و هیچ مسافری در ساحل این شهر مشاهده نمی‌شود.

**تداوم سخت‌گیری‌ها موجب مهار بیماری کرونا می‌شود

جواد بلارک عضو شورای شهر بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: سخت‌گیری در ورود مسافر به استان و ایجاد محدودیت جدی برای ورود مسافران در نوروز ۹۹ به هرمزگان در مهار شیوع بیماری کرونا اهمیت بسیار بالایی دارد و خواسته همه مردم آن است که کنترل‌ها در مبادی ورودی به استان با جدیت هرچه بیشتری ادامه یابد.

وی تاکید کرد: امسال سال سفر نیست و مردم هرمزگان و بندرعباس نیز از عموم مردم کشورمان تقاضا دارند به هیچ وجه به این استان و دیگر مناطق کشور سفر نکنند و امسال را در خانه خود بمانند تا بتوانیم هرچه سریع‌تر بر این بیماری غلبه کنیم.

**سازمان بنادر: گردشگری دریایی تعطیل است

حمیدرضا محمدحسینی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان نیز با اعلام تعطیل بودن تمامی برنامه‌های گردشگری دریایی در مرکز و شرق هرمزگان، تصریح کرد: تردد در مسیر قشم و هرمز و لارک نیز صرفا در ساعات خاصی آنهم برای بومیان جزایر امکان‌پذیر است و نوروز ۹۹ هیچ خدماتی به مسافران ارائه نمی‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین هیچ خدمات گردشگری در خورهای تیاب و سیریک و جاسک نیز در حال حاضر تا اطلاع ثانوی ارائه نخواهد شد و مسافران به هیچ وجه برنامه‌ریزی سفر به این مناطق را نداشته باشند.

وی هشدار داد: با شناورهای غیرمجازی که بخواهند به هر شکل ممکن قانون را زیرپا بگذارند هم برخورد جدی خواهد شد.

با ذکر همه آنچه از نگاه مردم و مسوولان در خصوص عدم میزبانی از مسافران نوروزی مطرح و بیان شد، ضروری است تا امسال همگی در خانه‌هایمان بمانیم و طعم نوروزی توام با سلامتی و پایداری را با سفری نابجا تلخ نکنیم.

نوروز امسال  فکر سفر به سواحل جنوب را از سر بیرون کنید!

انتهای پیام/۳۲۶۴/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول