اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

واکنش منتخب مردم اصفهان به ادعاهای نماینده‌ شکست‌خورده ایذه

هدایت خادمی، نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی که به تازگی نیز در انتخابات اخیر مجلس شکست خورده و با انتخاب مردم در یازدهمین دوره مجلس حضور نخواهد داشت؛ با انتشار توئیتی توهین‌آمیز، به موضوع انتقال آب حوضه کارون به آبریز زاینده‌رود اعتراض کرد. این موضوع واکنش مهدی طغیانی منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم را در پی داشت.

واکنش منتخب مردم اصفهان به ادعاهای  نماینده‌ شکست‌خورده ایذه

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، درحالی که سراسر کشور و همه مردم و مسؤولان کشور تمرکز خود را معطوف به موضوع کرونا و ریشه‌کنی و مبارزه با آن در کشور کرده‌اند، یکی از نمایندگان مجلس امروز با انتشار پستی در فضای مجازی به موضوع حاشیه‌ای و ایجاد اختلافات قومیتی در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان دامن زد.

همنشینی دیرینه اصفهان و خوزستان

در روزگاری که همه مردم به خوبی واقفند که مردم این سه استان همواره به بهترین نحو و با مسالمت کامل و دوستانه با هم زندگی کرده‌‌اند، این اظهارات آن هم در این شرایط بحرانی کشور به نظر می‌رسد رنگ و بوی دیگری دارد؛ هنوز سال 98 به پایان نرسیده و نیک می‌دانیم که در موضوع سیل خوزستان این اصفهانی‌ها بودند که برای حل مشکل شهر اهواز پیش‌قدم شدند و اکیپ‌های مردمی و دولتی این استان به یاری خوزستان شتافتند و یا در دوران دفاع مقدس هنوز دلاوری‌های لشگر 14 امام‌حسین و نجف اشرف و یاران خرازی و کاظمی برای دفاع از ایران و خوزستان در ذهن‌ها باقی مانده است.

کمی جلوتر که برویم می‌بینیم همین اصفهان هم‌اینک میزبان بسیاری از هم‌وطنان خوزستانی خویش در فولادشهر و شاهین‌شهر و یزدان‌شهر است و هیچگاه مردم مشکلی برای زندگی مسالمت‌آمیز نداشته‌اند.

اصفهان و چهارمحال و بختیاری تنیده در هم

از سوی دیگر بختیاری‌ها نیز ارتباط تنگاتنگ و دوسویه‌ای با مردم اصفهان و نصف جهان دارند؛ از گرامیداشت آئین‌های بختیاری در نوروزگاه‌های اصفهان تا زندگی مسالمت‌آمیز بختیاری‌نشین‌ها در چادگان و فریدونشهر و سمیرم همین کافی است که مردم این قومیت‌ها بیش از آنکه به قومیت خود فکر کنند، در اندیشه برادری و هم‌میهن بودن، هستند.

هدایت خادمی، نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی که به تازگی نیز در انتخابات اخیر مجلس شکست خورده و با انتخاب مردم در یازدهمین دوره مجلس حضور نخواهد داشت؛ با انتشار توئیتی توهین‌آمیز، به موضوع انتقال آب حوضه کارون به آبریز زاینده‌رود اعتراض کرد. این موضوع واکنش مهدی طغیانی منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم را در پی داشت.

نهادهای نظارتی ورود کنند

این موضوع که در فضای مجازی و محافل رسانه‌ای اصفهان نیز واکنش زیادی به همراه داشت، واکنش منتخب مردم اصفهان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس را نیز در پی داشت؛ مهدی ظعیانی در واکنش به توئیت این نمانیده مجلس در صفحه اینستاگرام خود نوشت: « ویروس کرونا، ویروس توهم و قومیت‌گرایی جاهلی است که باعث می‌شود گسست‌های تاریخی برای یک ملت یک‌پارچه، بافرهنگ و متمدن ایجاد شود؛ نهادهای ذیربط لطفا زودتر پیشگیری کنند، وگرنه درمان سخت خواهد بود.»

به گزارش فارس درحالی این موضوع از سمت نماینده خوزستان در مجلس مطرح می‌شود که هیچکدام از طرح‌های انتقال آب از سمت آبریز کارون برای زاینده‌رود حتی اجرایی هم نشده است.

اصفهان سرچشمه کارون است

اکبر ترکی، نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی پیش از این  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرده بود:  از مجموع آب‌های روان در چهار شهرستان فریدن و مخصوصاً شهرستان فریدون‌شهر، بین 5 الی 10 درصد به حوضه آبریز زاینده‌رود ریخته می‌شود و مابقی به سمت رودخانه کارون سرازیر می‌شود.

وی ادامه داده بود: سرچشمه زاینده‌رود، قم‌رود و کارون در شهرستان فریدن قرار دارد اما مردم این شهرستان با مشکل جدی آب شرب مواجه هستند؛ انتظار مردم فریدن از دولت، رفع این مشکلات سطح پایین است.

حال باید منتظرماند و دید آیا نهادهای نظارتی مانند هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس در خصوص این صحبت جنجالی این نماینده ایذه آن‌هم در این شرایط حساس کشور که همدلی باید  در اولویت کار باشد، وارد عمل خواهند شد یا خیر.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول