اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

جهادگران سلامت یزدی آماده به رزم برای شکست کرونا/گروه‌های جهادی نیازمند پشتیبانی معنوی

گروه‌های جهادی در استان یزد این بار لباس رزم را برای شکست ویروس کرونا بر تن کرده و به صورت آتش به اختیار تحت عنوان «جهادگران سلامت» خدمات خود را ارائه می کنند.

جهادگران سلامت یزدی آماده به رزم برای شکست کرونا/گروه‌های جهادی نیازمند پشتیبانی معنوی

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، گروه‌های جهادی که آینه تمام نمای همت انسان‌های بی‌ادعا هستند بر مبنای برنامه‌ریزی و منطبق با اهداف فرهنگی در خدمت محرومان جامعه در مناطق کمتر برخوردار قرار می‌گیرند که این کار هم منفعتی برای مردم داشته و هم یک دوره بازآموزی و کنترل نفس برای جوانان جهادی است.

جوانان در گروه‌های جهادی برای تحقق عدالت اجتماعی و کاستن از رنج مردم نقاطی را هدف می‌گیرند که گاهی از چشم مسئولان دور می‌ماند، آن‌قدر دور که گاهی حتی می‌شود مردمانش را انسان‌های فراموش شده دانست.

 

به گفته مجید صادقی، تعداد 178 گروه جهادی در استان یزد فعالیت دارند که به مدت سه سال در یک منطقه هدف فعالیت داشته و به فراخور شرایط بحرانی و وقوع حوادث طبیعی، به نقاط مختلف کشور نیز اعزام می‌شوند.

مسئوول بسیج سازندگی سپاه الغدیر استان یزد خاطرنشان کرد: این گروه‌ها در حوزه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی (مشاغل خانگی)، در قالب اردوهای شبانه و هجرتی در گروه‌های تخصصی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

صادقی تصریح کرد: بسیج مهندسین کشاورزی، ادارات، صنعت، جامعه پزشکی، طلاب (به صورت مشارکت با گروه‌های دیگر) و ... از جمله گروه‌های جهادی فعال در سطح استان هستند.

 

و اما در این روزهایی که کشور و به تبع آن استان یزد درگیر مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا شده است، همان جهادگران عرصه‌های کمک به نیازمندان، «جهادگران سلامت» نام گرفته و وارد صحنه مبارزه، مقابله و پیشگیری با شیوع این ویروس شده و تلاش دارند زنجیره انتقال را قطع کنند.

مسئوول بسیج سازندگی سپاه الغدیر استان یزد دراین‌باره نیز از فعالیت گروه‌های مختلف جهادی در حوزه تولید ماسک، کمک به شهرداری و شبکه بهداشت و درمان در ضدعفونی معابر، توزیع بسته‌های کمک معیشتی و بسته‌های بهداشتی شامل مواد ضدعفونی‌کننده، الکل، ماسک،دستکش و ... به خانواده‌های کم‌درآمد، حضور در پست غربالگری ورودی شهرستان‌ها خبر داد.

 

در همین راستا فضایی کاملاً جهاد گونه در شهرستان ابرکوه شکل گرفته و بیش از 200 نفر جهادگر در قالب تشکل‌های مردمی آمادگی خود را جهت همکاری با بخش دولتی و همچنین حضور در فعالیت‌های خودجوش در سطح شهر اعلام کرده‌اند.

هادی زارع زاده در گفتگو با فارس، با بیان اینکه جهادگران سلام در چهار حوزه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، گفت: ضدعفونی و محلول‌پاشی در سطح شهر، خدمت‌رسانی در ایستگاه غربالگری ورودی ابرکوه از سمت استان فارس، تأمین بسته‌های لوازم بهداشتی برای خانواده‌های کم‌درآمد و سازمان‌دهی نیروهای مردمی در تولید و توزیع ماسک، چهار حوزه فعالیت گروه‌های جهادی است.

نماینده تشکل‌های مردمی مقابله با کرونا در ابرکوه، تصریح کرد: تعداد 80 خیاط آمادگی خود را جهت مشارکت در تهیه ماسک اعلام کرده‌اند که پتانسیل تولید روزانه 10 هزار ماسک را دارند که پس از تولید حجم انبوه، ماسک‌ها جهت استریل و ضدعفونی شدن، به مرکز استان ارسال و پس از بازگشت بسته‌بندی و بین تمامی خانواده‌های شهری و روستایی توزیع می‌شود.  

 

زارع زاده همچنین از پیگیری‌های لازم جهت راه‌اندازی خط تولید الکل در شهرستان خبر داد و افزود: باوجوداینکه در حال حاضر کلیه هزینه‌های جهادگران سلامت در انجام امور نامبرده از طریق کمک‌های مردمی تأمین می‌شود، ولی ضرورت دارد خیرین بیش از گذشته در این حوزه ورود کرده و در این شرایط بحرانی، جهادگران را حمایت کنند.  

گفتنی است فعالیت‌های گروه‌های جهادی نه تنها امروز و در مواجهه با کرونا، بلکه در طول سال و در تمامی شرایط حساس و بحرانی، جهادگران آماده خدمت هستند؛ اما گاهی نیاز است ناگفته‌های این گروه‌های جهادی شنیده شده و به آن پاسخ گفته شود.

 

در همین راستا یحیی غلامزاده عضو گروه جهادی شهید آوینی شهر مهردشت در گفتگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: اعضای این گروه از 15 الی 25 نفر متغیر بوده و همگی از جوانان فعال و پای‌کار هستند که در خدمت به نیازمندان، مادیات برایشان هیچ مفهومی ندارد.

غلام‌زاده خاطرنشان کرد: از جمله فعالیت‌های شاخص گروه شهید آوینی حضور در دو روستای زلزله‌زده در کرمانشاه بود که تنها در مدت 10 روز به لطف خداوند توانستیم برای هر دو روستا لوله‌کشی آب را انجام دهیم و اندکی از آلام آنان کم کنیم.

وی همچنین به حضور در شهر سیل‌زده الوان به مدت 10 روز اشاره کرد و افزود: در حوزه حمایت از محیط‌زیست هم موفق شدیم طی چند سال متوالی با انجام درخت‌کاری در منطقه چشمه بژدانه در هارونی، از هدر رفت آب چشمه جلوگیری کنیم.

عضو گروه جهادی شهید آوینی به تهیه چندین سری جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، پرداخت بدهی افرادی که توان مالی ادای دیون خود را ندارند، تعمیر خانه‌های نیازمندان در روستاهای ابرکوه و مهردشت با جذب کمک‌های خیرین اشاره کرد.

 

غلام‌زاده تصریح کرد: در حوزه آموزش نکات فنی و ایمنی نیز اعضای گروه در فصل زمستان به خانه افراد مختلف و به ویژه سالمندان مراجعه کرده و ضمن کنترل کردن لوله‌های گاز، کلاهک و ... ضمن آموزش به آنان برای پیشگیری از خطر گازگرفتگی، نکات لازم را کنترل کرده و در صورت مشاهده هرگونه عیب و نقص، اقدام به رفع آن می‌کردند.

وی ادامه داد: در حاضر نیز در راستای برقراری امنیت، اعضای گروه گشت‌های شبانه در سطح شهر را در دستور کار خود قرار داده و از این طریق به ارتقاء سطح امنیت شهروندان و افزایش آرامش آنان کمک می‌کنند.

غلام‌زاده از دستاوردهای معنوی این گروه جهادی نیز سخن گفت و اذعان کرد: یکی از اهداف برگزاری اردوهای مختلف در گروه جهادی شهید آوینی خودسازی و غلبه بر نفس است که به لطف خدا ما تاکنون در این زمینه موفق بوده و توانستیم نیروهایی را جذب کنیم که در ابتدا به برخی اصول و ارزش‌ها اعتقادی نداشته ولی امروز یکی از پابندترین افراد به مبانی اسلامی، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی و دینی هستند.

این عضو گروه جهادی تنها هدف از انجام امور مختلف را جلب رضایت خداوند و حمایت از قشر آسیب‌پذیر جامعه عنوان کرد و افزود: فلسفه گروه‌های جهادی خودسازی، ایجاد انقلاب فرهنگی، ترویج فرهنگ ایثار و حمایت از قشر ضعیف و نیازمند است که با کاملاً با اهداف مادی مغایرت دارد.

وی در خاتمه تنها گلایه خود را از برخی مسئولین عنوان کرد که بعضاً به جای حمایت، با مطرح کردن بروکراسی پیچیده اداری، سنگ‌اندازی کرده و این جوانان را که با اشتیاق و بدون چشمداشت پا در عرصه جهاد و خدمت گذاشته‌اند را دلسرد می‌کنند.

 

انتهای پیام/90027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول