اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آغاز قرنطینه در اسپانیا و لغو جشن های ازدواج در جمهوری آذربایجان از بیم کرونا

همزمان با شیوع ویروس کرونا، مقامات اقصی نقاط جهان در حال چاره اندیشی برای کنترل این بیماری هستند به طوری که اسپانیا از قرنطینه کل کشور خبر داد و در جمهوری آذربایجان نیز حتی برگزاری مراسم ازدواج لغو شد.

آغاز قرنطینه در اسپانیا و لغو  جشن های ازدواج در جمهوری آذربایجان از بیم کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، به دنبال شیوع ویروس کرونا در اقصی نقاط جهان کشورهای مختلف در حال اتخاذ تدابیر ویژه هستند.

روزنامه اسپانیولی «ال پائیس» شنبه بعد از ظهر از تصمیم دولت این کشور در قرنطینه کل اسپانیا برای قطع شیوع این ویروس مرموز و مهلک خبر داد. آخرین آمار اعلام شده از شیوع ویروس کرونا حاکی از آن است که ۵۷۳۵ در اسپانیا به این ویروس مرگبار مبتلا شده‌ و ۱۳۶ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

به نوشته «ال موندو» دیگر رسانه اسپانیولی، قرار شده شهروندان اسپانیایی تنها برای کارهای ضروری از قبیل خرید دارو اقلام غذایی از منازل خود خارج شوند.

در جمهوری ارمنستان نیز مقامات این کشور از افزایش آمار قطعی مبتلایان به کرونا به ۱۵ مورد خبر دادند. این در حالی است که جمهوری آذربایجان، همسایه ارمنستان تمام جشنهای ازدواج  و رویدادهای فرهنگی را لغو کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به دلیل مرگ نخستین شهروند آذربایجان مبتلا به ویروس کرونا، مقامات این کشور برگزاری جشن های عروسی و مراسم دیگر را ممنوع کردند. این تصمیم از روز شنبه اجرا می شود و البته تمام موزه ها ، سینماها ومراکز فرهنگی، هنری این کشور نیز تا اطلاع ثانوی بسته شده است. دولت جمهوری آذربایجان مرزهای خود با گرجستان را نیز به مدت ده روز خواهد بست.

دولت جمهوری آذربایجان در اقدامی پیشگیرانه جهت عدم شیوع ویروس کشنده کرونا، تمامی مراکز آموزشی خود را تا ۲۷ مارس (هشتم فرودین) تعطیل کرد.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول