اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

معدوم سازی ۵۰۰ کیلوگرم ماهی فاسد در یاسوج

توسط دامپزشکی ۵۰۰ کیلوگرم ماهی فاسد در یاسوج معدوم شد.

معدوم سازی ۵۰۰ کیلوگرم ماهی فاسد در یاسوج

به گزارشخبرگزاری فارس از یاسوج علی روئین‌تن رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد اظهار داشت: با بازرسی‌های مستمر در سطح شهرستان توسط کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره تعداد دو دستگاه خودروی حامل پخش ماهی توقیف شدند.

وی افزود: با بازرسی از دو دستگاه خودرو قریب به ۵۰۰ کیلوگرم ماهی فاقد هویت و غیر بهداشتی که به صورت غیر مجاز  نسبت به عرضه آن اقدام و در بحران شیوع ویروس کرونا نسبت به قطعه بندی آنها در کنار خودرو می‌کردند جمع‌آوری و از چرخه مصرف انسانی خارج شدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد گفت: از خصوصیات ظاهری و معیارهای ماهی تازه این است که چشم ماهی تازه به صورت کاملا برآمده و سیاه با مردک روشن و قرنیه شفاف و همچنین پوست روشن و بدون تغییر رنگ و درخشنده است.

روئین‌تن افزود: برخورد قاطع و قانونی بازرسان دامپزشکی شهرستان بویراحمد با تهدید کنندگان سلامت مردم جدی بوده و در این امر هیچ کوتاهی انجام نخواهد شد.

وی ابراز داشت: شرایط حمل، نگهداری و عرضه ماهی تازه باید ضمن رعایت ضوابط و با اخذ گواهی بهداشتی، قرنطینه‌ای و به صورت یخ پوشانی کامل فرآورده و صرفا توسط خودروهای دارای پروانه اشتغال به حمل از اداره کل دامپزشکی استان و در مراکز عرضه هم به  شکل یخ پوشانی انجام شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد افزود: از شهروندان درخواست می شود برای تهیه فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود تنها از مراکز مجاز عرضه که تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی می باشند، اقدام کرده و در صورت مشاهده فروش فرآورده ها به صورت سیار، گزارش آن را  با شماره ۱۵۱۲ دامپزشکی در میان بگذارند.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول