اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پیش بینی قانونگذاران عراقی درباره تشدید مقاومت ضد آمریکایی مردم این کشور

اعضایی از پارلمان عراق حملات آمریکا به مواضع نیروهای امنیتی عراق را در راستای تلاش برای بازگشت داعش به این کشور خواندند و پیش بینی کردند که عملیات‌های مقاومت علیه نظامیان اشغالگر آمریکایی شدت بگیرد.

پیش بینی قانونگذاران عراقی درباره تشدید مقاومت ضد آمریکایی مردم این کشور

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «احمد الکنانی» عضو پارلمان عراق در گفت‌وگو با المیادین حملات علیه نیروهای آمریکایی در عراق را تبریک گفت.
او  در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین گفت: «نیروهای اشغالگر آمریکایی برخی واحدهای الحشد الشعبی را به بهانه پیروی از گروه‌های مقاومت هدف می‌گیرند».

الکنانی گفت: «مواضع برخی گروه‌های عراقی در همبستگی و همراهی با آمریکایی‌ها به آنها توجیهی برای حمله به نیروهای امنیتی عراق می‌دهد».
به گفته این عضو پارلمان عراق احتمال می‌رود عملیات مقاومت عراقی‌ها در روزهای آینده شدت گیرد.

«حسن سالم» عضو ائتلف الفتح به رهبری هادی العامری در پارلمان عراق هم امروز در گفت‌وگو با المیادین گستاخی آمریکا در حمله به مواضع امنیتی عراق را محکوم کرد و گفت: «چنین اقدام نیروهای آمریکایی به مثابه اعلام جنگ علیه عراق است».

او تصریح کرد: «ما اطلاعاتی داریم مبنی بر اینکه آمریکا درصدد تضعیف الحشد الشعبی است و دیگر اینکه به گروه‌های تروریستی وابسته به داعش بار دیگر اجازه ورود به عراق را بدهد».

این عضو پارلمان عراق هم گفت: «فرزندان ملت عراق از هر عملیات حمله به نیروهای آمریکایی استقبال می‌کنند».

منابع عراقی صبح امروز شنبه از حمله مجدد به بخش استقرار نیروهای آمریکایی و انگلیسی در پایگاه نظامی التاجی خبر دادند. این دومین حمله طی سه روز گذشته به این پایگاه است.

پایگاه التاجی چهارشنبه شب گذشته هدف اصابت چند موشک (کاتیوشا) قرار گرفت که در آن یک نظامی تروریست آمریکایی، یک پیمانکار آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته شدند.

هر چند دو عضو الحشد الشعبی عراق هر گونه ارتباط الحشد با این حمله را رد کرده بودند،‌ جنگنده‌های آمریکایی بامداد روز جمعه به این بهانه، به چندین پایگاه نیروهای الحشدالشعبی عراق حمله و این پایگاه‌ها با بمباران کردند که بر اثر آن شماری شهید و شماری مجروح شده‌اند.

جنگنده‌های آمریکایی یک روز بعد، بامداد روز جمعه (۲۳ اسفند) فرودگاه غیرنظامی در حال احداث در کربلا و چندین مقر الحشد الشعبی در این استان و صلاح الدین و الانبار را بمباران کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول