اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

قول استاندار گلستان در ریشه‌کنی «کووید-19»/ مشارکت 14 هزار کادر درمانی در برابر کرونا

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه مردم در خانه‌هایشان بمانند، گفت: من به مردم این قول را می‌دهم اگر سه الی چهار روز در منزل بمانند این ویروس منحوس از گلستان ریشه‌کن خواهد شد.

قول استاندار  گلستان در ریشه‌کنی «کووید-19»/ مشارکت 14 هزار کادر درمانی در برابر کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‌شناس پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا اگر همه مردم در منزل بمانند این ویروس در سه الی چهار روز آینده از گلستان رخت می‌بندد.

وی با تقدیر از نیروهای خدوم کادر درمانی استان گلستان تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کووید19 کادر درمانی اعم از پزشکان و پرستاران به خط شدند و برای ریشه‌کن کردن این ویروس منحوس اقدام کردند تعداد 14 هزار کادر درمانی در سطح استان گلستان مشغول به خدمت‌رسانی در بیمارستان‌های استان هستند.

استاندار گلستان از ارسال 300 هزار ماسک توسط سرکنسول شهر گوانگجو از کشور چین به شهر گرگان خبر داد و گفت: به زودی سرکنسول شهر گوانجو که به عنوان خواهرخوانده شهرستان گرگان معرفی شده است تعداد 300 هزار ماسک به این شهرستان ارسال می‌کند.

با توجه به امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی میان دو شهر گرگان و گوانجو «چین»، در شرایط حساس شیوع ویروس کرونا در ایران سرکنسول شهر گوانجو تعداد 300 هزار ماسک به شهرستان گرگان ارسال می‌کند.

 10 و 17 اسفند روزهای پرمشغله برای کادر درمان گلستان 

استاندار گلستان با تشکر از مردم که با «کمپین درخانه بمانیم» از شیوع ویروس کرونا در استان جلوگیری می‌کنند، ابراز کرد: متاسفانه هنوز شاهد حضور درصدی از مردم در خیابان‌ها هستیم با توجه به شیوع این ویروس نمی‌توانیم بگوییم چهاردیواری اختیاری است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که امروزه نه تنها در استان گلستان، نه در محدوده جغرافیایی ایران بلکه حتی یک نفر در یک گوشه‌ای از دنیا بر اثر ویروس کووید19 تب کند حتما به ما ارتباط دارد در استان گلستان اگر 99 درصد مردم به تمامی نکات بهداشتی عمل کنند و فقط یک درصد این نکات بهداشتی را رعایت نکنند آن یک درصد همه چیز را خراب می‌کند.

حق‌شناس دو روز دهم  و 17 اسفندماه جاری را دو روز بسیار بدی برای کادر درمانی استان گلستان برشمرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه طی این دو روز بیشترین شیوع ویروس کووید19 را در استان گلستان داشتیم و مردم به علت رفتن به تفرجگاه‌ها و حضور در جنگل‌ها به این ویروس مبتلا شدند.

وی از مردم گلستان خواست تا در روز جمعه به تفرجگاه‌ها نروند، اظهار کرد: مردم یقین بدانند که در این روزهای تعطیل اگر قصد رفتن به سفر و یا تفرجگاه‌ها را داشته باشند قطعا در روز آتی به بیمارستان مراجعه خواهند کرد.

 بستری 2500 بیمار مشکوک به کرونا در 24 روز

استاندار گلستان با بیان اینکه از ابتدای اسفندماه جاری تاکنون حدود 2 هزار و 500 بیمار مشکوک به کرونا در گلستان بستری شدند، ابراز کرد: خوشبختانه بسیاری از این بیماران از بیمارستان‌ها ترخیص شدند ولی همچنان شاهد افزایش بستری بیماران در بیمارستان‌های استان هستیم و بیمارستان صیاد دیگر تخت خالی برای بستری بیمار ندارد.

حق‌شناس از تعطیلی مدارس، مسافرخانه‌ها و هتل‌ها در استان خبر داد و اذعان کرد: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کووید19 چادر زدن در حاشیه جاده‌ها نیز ممنوع است و مردم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا هرچه سریعتر از شر این ویروس منحوس راحت شویم.

کادر پزشکی و درمانی در ایام نوروز فعال هستند
وی با بیان اینکه امن‌ترین مکان برای مردم در برابر ویروس کرونا خانه است، یادآور شد: مردم گلستان سه الی چهار روز نکات بهداشتی را رعایت کنند و در خانه بمانند قطعا پیک را گذراندیم و درغیر اینصورت همچنان این وضعیت در استان وجود خواهد داشت.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه تمام کادر پزشکی و درمانی در ایام نوروز باید فعال باشند، افزود: مردم در این روزهای کرونایی از منزل خارج نشوند و بهداشت فردی را رعایت کنند تا از این بحران به خوبی گذر کنیم.

انتهای پیام/83019/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول