اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مشارکت مردم در مقابله با کرونا افزایش یابد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: اگر میزان مشارکت اجتماعی به ۷۵ درصد افزایش یابد، روند مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان کاهش می‌یابد.

مشارکت مردم در مقابله با کرونا افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رضا چمن پیش از ظهر امروز در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری و ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان اظهار کرد: مشارکت مردم در روزهای گذشته برای مقابله با کرونا ویروس در شرق استان سمنان قابل توجه بوده است.

وی تصریح کرد: همراهی، همکاری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها از سوی مسؤولان برای مقابله با کرونا ویروس در استان در روزهای گذشته مطلوب بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: در ماه‌های پیش به‌طور متوسط روزانه ۳۰ تصادفی وسایل نقلیه در شرق استان سمنان به درمانگاه‌ها مراجعه می‌کردند که این رقم اکنون به یک یا دو مورد در روز رسیده است و این آمار نشان می‌دهد که مردم تا حدود زیادی به مسائل مقابله با کرونا ویروس توجه دارند.

چمن اضافه کرد: می‌توانستیم برای مقابله با کرونا ویروس سناریوی بدتری داشته باشیم که تاکنون این‌طور نبوده است.

وی افزود: مشارکت آگاهانه مردم تاکنون مثبت بوده است و اگر میزان مشارکت اجتماعی به ۷۵ درصد افزایش یابد، روند شیوع کرونا ویروس در استان کاهش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت:‌ اگر وضع موجود مشارکت اجتماعی برای مقابله با کرونا ادامه یابد، به احتمال زنجیره شیوع کرونا ویروس کاهش یافته یا قطع می‌شود.

چمن اضافه کرد: مراقبت و اصول‌ها برای مراقبت در خانه‌ها و بیمارستان‌ها برای مقابله با کرونا ویروس افزایش یابد.

چمن بیان کرد: مدیریت تماس‌ها در منزل و بیمارستان‌ها برای مقابله با کرونا ویروس اجتناب‌ناپذیر است و افرادی که مبتلا به کرونا هستند، باید مراقبت‌های ویژه از خود داشته باشند.

انتهای پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول