اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

بارش‌های تازه از ساعات پایانی امروز/ گستردگی بارش‌ها بر اغلب نقاط کشور

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز 23 اسفند به تدریج با ورود به سامانه بارشی از شمال غرب و غرب به کشور بارش در این مناطق آغاز می‌شود و به تدریج در روزهای آینده اغلب مناطق کشور را در برمی‌گیرد.

بارش‌های تازه از ساعات پایانی امروز/ گستردگی بارش‌ها بر اغلب نقاط کشور

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: امروز آسمانی صاف و آرام در نیمه شرقی کشور داریم و به تدریج سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود و ابتدا این مناطق را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: روز شنبه این سامانه بارشی در کل غرب کشور فعال است ضمن آنکه دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین را در برمی‌گیرد و به برخی مناطق مرکز، جنوب و شرق کشور هم کشیده می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز شنبه شدت بارش‌ها در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، لرستان و ایلام و شمال خوزستان خواهد بود که در ارتفاعات این مناطق بارش به صورت برف است.

ضیائیان بیان کرد: روز یکشنبه 25 اسفند فعالیت این سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب تداوم دارد و به تدریج به مرکز، شرق و شمال شرق و دامنه‌های جنوب البرز گسترش می‌یابد. ضمن آنکه در شمال غرب و سواحل شمالی کشور بارش پراکنده خواهیم داشت و در آن روز در جنوب ایلام، شمال خوزستان، غرب اصفهان، شمال کهگیلویه‌و بویراحمد، و استان لرستان بارش‌ها شدت بیشتری دارد.

وی ادامه داد: روز دوشنبه 26 اسفند این سامانه بارشی در نیمه شرقی و دامنه‌های جنوبی البرز در سمنان فعال است و به تدریج از کشور خارج می‌شود.ضمن آنکه در روز دوشنبه در شمال غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب کشور و دامنه‌های جنوب البرز شامل استان‌های قزوین، تهران و البرز و سواحل شمال کشور بارش پراکنده داریم.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز سه‌شنبه 27 اسفند در نوار شمال کشور بارش داریم، گفت: پیش بینی وزش باد شدید و گردو خاک از اواخر وقت فردا 23 اسفند در استان‌های خوزستان و ایلام وجود دارد.

ضیائیان در تشریح وضعیت شهرهای کشور و دمای آنها گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای صفر درجه سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد:‌ آسمان تهران فردا نیمه ابری با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 20 و 11 خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌امروز در تهران جهت باد، جنوبی و سرعت آن 11 کیلومتر در ساعت است. همچنین دید افقی امروز بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 17درصد است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول