اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کروناهراسی و فشار حداکثری دشمن بر ملت ایران

امام جمعه شهر فارسان گفت: کرونا هراسی با سوءاستفاده از شرایط پیش آمده، بخشی از فشار حداکثری دشمن بر ملت صبور ایران است.

کروناهراسی و فشار حداکثری دشمن بر ملت ایران

حجت‌الاسلام محسن ملکپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه ویروس منحوس کرونا اگر چه سلامت مردم را هدف گرفته است اما موج‌سواری بی‌سابقه دشمن هم این روزها به اوج رسیده است، گفت: کرونا هراسی با سوء‌استفاده از شرایط پیش آمده، بخشی از فشار حداکثری دشمن بر ملت صبور ایران است.

امام جمعه فارسان با اشاره به دوگانه‌سازی کاذب بین سلامت و معنویت یا سلامت و مذهب توسط دشمن، افزود: در شایعه‌سازی‌های دشمن و با استفاده از ترفندها و افراد گوناگون در صدد القای این باور موهوم هستند که مذهبی‌ها و انقلابی‌ها با سلامت مردم مشکل دارند.

علما و مراجع پرچمدار دفاع از سلامت جامعه

وی با بیان اینکه صحنه‌سازی‌های زشت از لیسیدن ضریح‌های مطهر و نیز تحریک افکار عمومی مبنی بر مخالفت علما و روحانیون با توقف مراسم و مناسک دینی از این قبیل است، اضافه کرد: علمای حوزه‌های علمیه و مراجع معظم تقلید پرچمدار دفاع از سلامت جامعه و رعایت حقوق شهروندی و عامه شدند و تا حد زیادی این دوگانه‌سازی کاذب را خنثی کردند.

ملکپور با بیان اینکه جبهه رسانه‌ای استکبار با کمک برخی عناصر معاند و بعضی افراد ناآگاه که خواسته یا ناخواسته نقش پیاده نظام دشمن را اجرا می‌کنند مدت‌ها است با هر بهانه‌ای و اخیرا به بهانه کرونا، بر آن شده‌اند که طب سنتی را در مقابل طب جدید قرار دهند، عنوان کرد: این در حالی است که طب سنتی روش خاص خود را دارد و طب مدرن نیز چارچوب‌های خود را داراست.

حوزه علمیه و هیئات مذهبی پرچمدار محدودسازی مراسم‌ها

امام جمعه فارسان در ادامه با بیان اینکه پرچمداری حوزه‌های علمیه و نهاد امامت جمعه و هیأت‌های مذهبی و مساجد در محدود‌سازی مراسم و آیین‌ها گواه روشن این ادعاست، گفت: قرنطینه یک اقدام تخصصی با تعریف خاص خود است.

وی با بیان اینکه قرنطینه شخصی که مربوط به افراد بیمار است که در منزل یا بیمارستان برای مدت خاصی ماندگار می‌شوند، افزود: قرنطینه شخصی برای افراد مشکوک به بیماری کروناست که بین سه تا پنج روز تا اعلام نتیجه آزمایش، در نظر گرفته می‌شود.

ملکپور با بیان اینکه قرنطینه جمعی که برای شهرهای مشکوک در نظر گرفته می‌شود و شهروندان در این نوع قرنطینه، موظف به رعایت فاصله اجتماعی در توقف مراسم فرهنگی و مذهبی و تجمعات انسانی و ادارات و نهادها و محل‌های کار هستند، اضافه کرد: قرنطینه شدید که در شهرهایی اِعمال می‌شود که شرایط حادّی پیدا می‌کنند و در این وضعیت نیروهای نظامی و انتظامی وارد شده و ورود و خروج و تجمعات را ممنوع کرده و به نوعی مردم را در منازل حبس می‌کنند.

امام جمعه فارسان گفت: این درحالی است که موضوع فوق باید به متخصصان آن واگذار شود و از هرگونه اعلام نظر سلیقه‌ای و شخصی خودداری شود.

هدف امروز دشمنان سرایت ایران‌هراسی به عرصه سلامت است

وی با بیان اینکه محور مهم دیگر در جنگ شناختی دشمن در عرصه بین‌المللی  ایران هراسی است و دشمن که در سال‌های گذشته تلاش کرده ایران هراسی را در عرصه سیاسی، امنیتی، عقیدتی و نظامی در بین مردم منطقه و جهان گسترش دهد اکنون و با سوءاستفاده از شرایط کنونی درصدد است ایران هراسی را به عرصه سلامت نیز سرایت دهد، افزود: اخبار جعلی مبنی بر ورود کرونا به لبنان و عراق به عنوان کشورهای هم‌پیمان و بستن مرزهای کشورهای همسایه به روی ایران نمونه‌ای از این ایران هراسی است.

ملکپور اضافه کرد: همچنین تمرکز روی قم هراسی از این قبیل است و این در حالی است که آغاز شیوع منشأ کرونا دقیقا معلوم نیست از چه زمانی بوده است و تنها قم به علت تشخیص سریع‌تر موضوع به این عنوان مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه خط خبری که چند روز است جلوگیری از قرنطینه قم را به حوزه و روحانیت نسبت می‌دهد از این نمونه است، اظهار داشت: همان‌طور که توجه دارید در طول زندگی برای انسان اتفاقات مختلفی پیش می‌آید که بعضی از آن‌ها مستقیماً و بعضی دیگر غیرمستقیم با ما ارتباط پیدا می‌کند و لازم است که اگر وظیفه‌ای متوجه ما هست به‌خوبی، به‌موقع و در زمان مناسب نقش خود را ایفا کنیم. تا عندالله مأجور باشیم.

امام جمعه فارسان با بیان اینکه در این روزها که مورد حمله ویروس اشغالگری شده‌ایم، مجاهدان عرصه سلامت و بهداشت، پزشکان و پرستاران با تمام قوا، در اوج ایثار و نثار  وارد میدان مبارزه با این بیماری شده‌اند، عنوان کرد: اینان برگ زرین از همدلی و صفا و صمیمیت را به تاریخ پرافتخار ایران اسلامی اضافه می‌کنند که باید به همه عزیزان مکرر خدا قوت گفت، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/3339

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول