اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کرونا به ما یاد داد به خانواده بیشتر اهمیت دهیم / اگردچار غفلت شویم بحران جدی‌تر می‎شود

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: کرونا به ما یاد داد که به خانواده بیشتر اهمیت دهیم؛ به بهداشت فردی بیشتر توجه کنیم و نظام پزشکی روی سلامت بیشتر تمرکز کند.

کرونا به ما یاد داد به خانواده بیشتر اهمیت دهیم / اگردچار غفلت شویم بحران جدی‌تر می‎شود

محمدرضا پورمحمدی امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: آمار رو به بهبود قابل توجه است ولی اگر احتیاط را رعایت نکنیم و دچار غفلت شویم بحران جدی‌تر می ‎شود. در هر صورت جامعه را باید در حالت آلارم و هشدار نگه داریم؛ چرا که ضریب انتشار بیماری یک به سه است؛ یعنی هر یک نفری که آلوده می ‎شود می ‎تواند سه نفر دیگر را مبتلا کند و علاوه‌بر خود سلامتی دیگران را نیز به خطر اندازد.

وی افزود: اینکه برخی از رسانه ‎های مغرض ادعا می ‎کنند وضعیت بسیار بد و بغرنج است، اصلا منطقی نیست. باید هر قضاوت ما بر مبنای فکت ‎ها و حقیقت باشد.

پورمحمدی تاکید کرد: ما باید اخبار دانشگاه علوم پزشکی را معتبر بدانیم که بر اساس مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی اعلام می ‎شود؛ ممکن است تعداد قلیلی هم باشند که مراجعه نکرده اند؛ تعدادی هم ممکن است به کرونای خفیف مبتلا شوند و از مقاومت بدنی مطلوبی برخودار باشند و احساس مریضی نکنند.

استاندار آذربایجان‌ شرقی تشریح کرد: از اول اسفند تا به امروز در استان بیش از دو هزار و 100 نفر با علائم حاد تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌ اند. از این تعداد حدود یک‌‌ هزار و 120 نفر بستری شده ‎اند و از 750 نفر تست کرونا به عمل آمده که از این تعداد نتیجه تست 550 نفر منفی بوده است.

این مسوول یادآور شد: در حال حاضر تست کرونای ۲۷۹ نفر در استان مثبت بوده و حدود 55 نفر نیز بهبود یافته و ترخیص شده‌اند؛ 21 نفر هم متاسفانه فوت شده و بقیه در بیمارستان بستری هستند.

وی با بیان اینکه از رسانه‌ها تقاضا دارم، روی همراهی و همفکری مردم بیشتر کار کنند، خاطرنشان کرد: در کنار حوادث ناخوشایند کرونا به ما یاد داد به خانواده بیشتر اهمیت دهیم؛ به بهداشت فردی بیشتر توجه کنیم و نظام پزشکی روی سلامت بیشتر تمرکز کند. 

انتهای پیام/60026/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول