اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

صنوف غیر ضروری در شهرضا تعطیل شدند

به دنبال شیوع ویروس کرونا در شهرضا، صنوف غیر ضروری تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند.

صنوف غیر ضروری در شهرضا تعطیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، ناصر اسدی شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا با بیان این‌که شهرضا به دلیل شرایط خاص ارتباطی اقدام به غربالگری بیماری کرونا در ورودی شهر کرده است، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی در خصوص ویروس کرونا در فضای مجازی انجام شده است و صنوفی مانند تالارها دو هفته پیش در شهرضا تعطیل شده‌اند، در مساجد و تکایا نیز نماز جماعت برگزار نمی شود.

سرپرست فرمانداری شهرضا با بیان این‌که مراسم ختم در محیط‌های سرپوشیده مانند مساجد و حسینه‌ها برگزار نمی‌شود، افزود: ضدعفونی شهر توسط شهرداری اواخر شب‌ها در حال انجام است.

وی با بیان این‌که طرح ترافیکی در شهرضا در حال اجرا است، گفت: بازرسی از فروشگاه‌های بزرگ و نانوایی‌ها مرتب انجام می‌شود و وضعیت بعضی از جایگاه‌های سوخت رضایت‌بخش نیست و دستکش در محل نبوده است.

وی با بیان این‌که مردم اگر رعایت نکنند با مشکلات بسیاری روبه‌رو می‌شوند، بیان کرد: استرس ناشی از این بیماری از خود بیماری بدتر است و جایی هم جدی نگرفتن این بیماری سبب دغدغه شده است.

اسدی با تأکید بر این‌که طرح غربالگری باید در شهرضا ادامه پیدا کند، بیان کرد: بعضی از اصناف مانند اقلام خوراکی و صنف نانوا را نمی‌توان تعطیل کرد اما مرتب از آن‌ها بازرسی می‌شود.

سرپرست فرمانداری شهرضا با اشاره به این‌که فروشگاه‌های ارزاق عمومی و مایحتاج روزمره مردم با رعایت نکات بهداشتی و بازرسی ویژه باز است، عنوان کرد: شهرداری‌های شهرضا و منظریه برای ضدعفونی شهر اقدامات خوبی انجام داده‌اند، در روستاها ضدعفونی آن به عهده بخشداری است و برای پیشگیری از کرونا باید ورودی روستاها کنترل شود.

وی با بیان این‌که تاکسی‌ها و سرویس‌ها حمل‌ و نقل عمومی باید در روستاها تردد نکنند و از سرویس شخصی استفاده شود، افزود: نباید پول در تاکسی‌ها رد و بدل شود و از دستگاه پوز استفاده شود.

بیمارستان‌ها، پمپ‌بنزین‌ها و سوپرمارکت‌ها مراکز انتقال ویروس کرونا هستند

فرهاد مهری در ادامه جلسه با بیان این‌که از زمان شیوع بیماری کرونا، بیمارستان صاحب‌الزمان(عج) برای بیماران کرونایی مشخص شد تا بیماران کرونایی با دیگر بیماران ادغام نشوند، بیان کرد: بیمارستان‌ها، پمپ‌بنزین‌ها و سوپرمارکت‌ها مراکز انتقال ویروس کرونا هستند.

رئیس بیمارستان‌های شهرضا خاطرنشان کرد: تجهیزات حفاظت شخصی برای پرستاران تهیه شده است، اگر مردم رعایت کنند و در خانه بمانند، امکانات شهرضا پاسخگو خواهد بود.

شرایط شهرضا متفاوت‌تر از شهرستان‌های دیگر است

سمیه محمودی در ادامه جلسه گفت: شهرضا در کریدور شمال به جنوب کشور قرار گرفته است و شرایط ویژه‌ای دارد، این شهرستان از قدیم مرکز داد و ستد استان‌ها و شهرستان‌های مجاور بوده است، بنابراین باید در راستای مقابله با ویروس کرونا مدیریت شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شرایط شهرضا متفاوت‌تر از شهرستان‌های دیگر است، اصناف باید تعطیل شوند که خودشان هم با این پیشنهاد موافقت کردند.

وی با تأکید بر این‌که اگر کمبودی در راستای وسایل محافظتی و بهداشتی کادر پزشکی و پرستاران است باید بررسی و تأمین شود، گفت: تاکسی‌های گردشی بدون دستکش و ماسک در شهر تردد می‌کنند، باید آموزش ببیند تا در معرض خطر قرار نگیرند.

حسین بهزادفر، بخشدار مرکزی شهرضا با اشاره به تعطیلی مجالس ترحیم در سطح روستاهای بخش مرکزی شهرضا گفت: مغازه‌های جاده اصفهان به شهرضا و شهرضا به شیراز محل تجمع مسافران و رانندگان ماشین سنگین شده است، باید تعطیل شوند، روستائیان از این وضعیت نگران هستند.

اجرای طرح غربالگری ویروس کرونا در شهرضا

حجت‌الله تنهایی در ادامه جلسه با بیان این‌که اقدامات خوبی در سطح شهرستان شهرضا در راستای مقابله با ویروس کرونا این مدت انجام شده است، گفت: ضدعفونی شهر به صورت گسترده در حال انجام است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان این‌که در روزهای آینده ممکن است بار درمانی بیمارستان صاحب‌الزمان اضافه شود، خاطرنشان کرد: یک مبدأ ورودی قبل از بیمارستان برای حوزه بهداشت تجهیز و آماده‌سازی کرده‌ایم و در سه شیفت صبح، عصر و شب غربالگری بیماران و افرادی که استرس و دغدغه بیمار شدن را دارند، یک مراقبت سرپایی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: طرح غربالگری ویروس کرونا در مرحله اول برای افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای مانند قندخون و فشارخون دارند با رعایت کلیه شرایط با یک فراخوان انجام می‌شود و در مرحله بعدی برای سایر مردم انجام می‌شود.

تنهایی با بیان این‌که برای قرنطینه کامل شهر حوزه بهداشت با کمک سایر ارگان‌ها آمادگی دارد، گفت: در شهرضا تاکنون 13 نفر مبتلا به کرونا شده‌اند و یک نفر فوت شده و در حال حاضر 8 نفر ترخیص و 5 نفر بستری هستند، شهرضا در استان به نسبت در وضعیت خوبی در آمادگی و مقابله قرار دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا بیان کرد: مهم‌ترین موضوع در مقابله با ویروس کرونا قطع چرخه و زنجیره انتقال در کف جامعه و کاهش تعداد مبتلایان فعلی و آینده نزدیک است و این کار تنها با بیشتر ماندن در خانه و کمتر حضور در خیابان و جماعت و جاهای شلوغ است.

وی با بیان این‌که مردم هنوز رعایت نمی‌کنند و در ساعاتی از روز خیابان و مرکز شهر بسیار شلوغ است و ممکن است سبب شیوع بیماری شود، بیان کرد: باید برای پیشگیری از کرونا باز بودن مغازه‌های سطح شهر را به حداقل برسانیم تا شرایط را کنترل کنیم.

تنهایی با بیان این‌که فروشگاه‌های بین جاده‌ای و سرامیک فروشی‌ها در اولویت قرار دارند، خاطرنشان کرد: غربالگری متفاوت از شهر باید در روستاها انجام شود چرا که با آغاز تعطیلات شهرضایی‌ها که در دیگر شهرستان‌ها و استان‌های کشور ساکن هستند به روستاهای شهرضا می‌روند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: در توزیع الکل و ماسک شبکه بهداشت هیچگونه قدرت و اختیاری ندارد، دارو و غذای استان اصفهان بر اساس میزان نیاز شهرستان‌ها تعیین می‌کند.

صنوف غیرضروری در شهرضا تعطیل می‌شوند

به گزارش فارس، در پایان جلسه مقرر شد صنوف غیر ضروری به شرح زیر تا اطلاع ثانوی تعطیل باشند:

طلافروش– کافی نت‌ها – لوازم خانگی– تابلوسازی – کتاب‌فروشی و لوازم التحریر– عکاسان– تایپ و تکثیر– مهرسازی– فروشندگان کامپیوتر– پارچه فروشان– دکوراسیون منزل – فروش ذغال و تنباکو – سم و کود– فروش دخانیات عمده و خرده – سبزی خردکنی – فروشندگان ملزومات پلاستیکی– اغذیه‌فروشان و فروشندگان فست فود غیر از پیتزا– آهن‌فروشان– ابزارفروشان– فرش و موکت – عطاران– خرازان– لوازم ورزشی– عطر و ادکلن– کادویی و لوکس‌فروشی– تصفیه آب– فروشندگان و تعمیر ساعت– تعمیرکاران لوازم الکتریکی–  سیم کشی– آش و حلیم– کافی‌شاپ و قهوه خانه‌ها – پرنده‌فروشی‌ها – گیم نت– بستنی فروشی– موبایل فروش و تعمیرکاران موبایل

همچنین رستوران‌ها و طباخی‌ها و  فقط پیتزافروشی‌ها صرفاً به صورت بیرون بر اقدام به فروش کنند و هیچگونه خدماتی در خصوص سرو غذا در محل به هیچ عنوان نداشته باشند.

کلیه فروشندگان آجیل و خشکبار از ورود مشتری به داخل مغازه و تماس با اقلام مورد عرضه خودداری و صرفاً به صورت بسته‌بندی اقدام به فروش کنند و قنادان و موادریزان و فروشندگان گز و شیرینی از ازدحام و تجمع مشتریان در محل فروشگاه خودداری کنند؛ ساعت کار سایر صنوف از ساعت 9 صبح تا 15 عصر است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول