اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تجهیز بیمارستان پیروز لاهیجان به تخت‌های ICU وینتیلاتوردار و دستگاه اکسیژن ساز

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی از تجهیز بیمارستان پیروز لاهیجان به تخت‌های ICU وینتیلاتور و دستگاه اکسیژن ساز در جهت ارائه خدمات به بیماران کرونایی خبر داد.

تجهیز بیمارستان پیروز لاهیجان به تخت‌های ICU وینتیلاتوردار و دستگاه اکسیژن ساز

ذبیح نیکفر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت ضمن تقدیر از کادر سلامت و سربازان خط مقدم با کروناویروس، اظهار کرد: از آغاز مقابله با شیوع کرونا کادر درمان اعم از پزشکان و پرستاران و نیروی‌های خدماتی در خط مقدم با آن قرارگرفته و بعضاً خود نیز درگیر ویروس منحوس شده‌اند و در این مسیر مردم نیز همراهی گسترده‌ای داشته‌اند.

وی با اشاره به کمبود تجهیزات حفاظت فردی کادر درمان در ابتدای نخست درگیری با کروناویروس، افزود: علیرغم کمبودها پزشکان و پرستاران در میدان مبارزه با کرونا ثابت‌قدم مانند و از جان شیرین خود به جهت کسب رضایت خدا و مردم گذشتند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهبود وضعیت بهداشت و درمان در بیمارستان پیروز لاهیجان، گفت: وضعیت تجهیزات در بیمارستان پیروز مطلوب نیست اما وعده‌ای که وزیر بهداشت نسبت به ارسال محموله‌های تجهیزات پزشکی خارجی به گیلان داده، امیدواریم کمبودهایی که مردم نگران و شاکی هستند، مرتفع شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مساعدت خیران و وزارت بهداشت در تأمین ملزومات بهداشتی فردی، بیان کرد: وزارت بهداشت محموله‌های بهداشت فردی را در اختیار گیلان گذاشته و علاوه بر آن خیران نیز به‌پای کار آمده‌اند که بسیار رضایت‌بخش است.

نیکفر با بیان اینکه روزانه چند صد کپسول برای اکسیژن‌رسانی در بیمارستان لاهیجان جابه‌جا می‌شود، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌ها و مساعدت وزارت بهداشت بیمارستان پیروز لاهیجان به دستگاه اکسیژن ساز تجهیز و به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به‌سرعت ارائه خدمات بهداشت و درمان در لاهیجان گفت: مقدمات راه‌اندازی CT اسکن در بیمارستان لاهیجان انجام‌گرفته و علاوه بر آن چهار تخت‌های ICU با دستگاه ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) به لاهیجان اضافه خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته به جهت راه‌اندازی بیمارستان سیدالشهدا لاهیجان، بیان کرد: تلاش شده تا این بیمارستان برای ارائه خدمات به بیماران عادی اختصاص پیدا کند و از همه افراد ازجمله دغدغه‌مندان انتظار می‌رود در بخش‌های درمانی، خدماتی، نگهبانی به ما کمک کنند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با بیان اینکه گندزدایی و سم‌پاشی معابر عمومی حوزه انتخابیه به‌صورت پیوسته انجام می‌شود، گفت: یک هزار و ۵۰۰ لیتر مواد ضدعفونی‌کننده توسط یک خیر گیلانی ساکن استانی دیگر به ما اهداشده و در حال استفاده از آن برای گندزدایی هستیم.

نیکفر بر لزوم قرنطینه خانگی توسط مردم تأکید کرد و افزود: مردم حتی‌المقدور برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باید در خانه‌مانده و در مجامع حاضر نشوند چون هرچقدر ارتباطات کاهش پیدا کند انتقال بیماری کاهش پیدا می‌کند.

وی همچنین بر ضرورت منع ملاقات با بیماران کرونایی تأکید کرد و گفت: همراهان، مردم و به‌ویژه خانواده‌ها به‌هیچ‌وجه با بیماران کرونایی یا بهبودیافته ملاقات نداشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به کمبود کادر درمان در بیمارستان‌های گیلان گفت: تعدادی از اعضای کادر درمان اعم از پزشکان و پرستاران به دلیل درگیر شدن با ویروس کرونا از چرخه درمان خارج‌شده‌اند و قرار شده با ارسال فراخوان، کادر درمان سایر استان‌ها به گیلان فراخوانده شوند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول