اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

اعمال منع مسافرتی از سوی آمریکا قیمت نفت را باز هم کاهش داد

اعلام ممنوعیت مسافرتی از اروپا به آمریکا که توسط ترامپ اعلام شد قیمت نفت را در بازارهای جهانی باز هم کاهش داد.

اعمال منع مسافرتی از سوی آمریکا قیمت نفت را باز هم کاهش داد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس‌، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت 1.8 دلار کاهش یافت و بشکه‌ای 33 دلار و 99 سنت به فروش رفت، قیمت نفت وست‌تگزاس آمریکا 1.57 دلار کاهش یافت و به قیمت 31 دلار و 41 سنت معامله شد. 

خبرگزاری رویترز، نوشت: امروز پنج‌شنبه قیمت نفت به کاهش‌های چند روز اخیر خود ادامه داد که مهمترین عامل آن ممنوعیت مسافرتی دولت ترامپ از اروپا به این کشور بود که پس از شیوع ویروس کرونا اعمال کرد. 

روز گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: پرواز از اروپا به آمریکا حداقل تا یک ماه لغو شود.

از سوی دیگر تهدید بازار با افزایش عرضه از سوی عربستان و امارات متحده عربی هم دلیل دیگری بر کاهش قیمت نفت شد. پس از آنکه روسیه نخواست درباره کاهش تولید نفت با کشورهای عضو اوپک همراه شود، عربستان اعلام کرد که عرضه نفت خود را افزایش خواهد داد و در این میان امارات متحده عربی هم با عربستان همراه شد.

افزایش قیمت عرضه در بازارهای جهانی در کنار کاهش تقاضایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاده باعث کاهش بی‌سابقه قیمت نفت شد. 

امارات متحده عربی و عربستان پس از آنکه هفته گذشته توافق اوپک، روسیه و دیگر تولیدکنندگان با شکست مواجه شد از طرح خود برای افزایش تولید و عرضه پرده برداشتند.

شرکت ملی نفت امارات متحده عربی «ADNOC» اعلام کرد که برنامه افزایش فروش نفت خام را به بیش از 4 میلیون بشکه در روز در نظر دارد و همچنین به دنبال این است که ظرفیت عرضه را به 5 میلیون بشکه در روز برساند.

در این میان اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پیش‌بینی‌های خود را از آینده تقاضای نفت کاهش داده‌اند. این دو سازمان معتقدند که شیوع ویروس کرونا باعث کاهش تقاضا شده و در قراردادهای آتی تأثیرگذار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول