اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار رؤسای سازمان‌های مرزی همسود در «سمرقند» ازبکستان

رؤسای سازمان‌های مرزی کشورهای همسود در شهر «سمرقند» ازبکستان دیدار و اوضاع مرزهای خارجی را بررسی کردند.

دیدار رؤسای سازمان‌های مرزی همسود در «سمرقند» ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، رؤسای سازمان‌های مرزی کشورهای همسود در شهر «سمرقند» دیدار و اوضاع مرزهای خارجی را بررسی کردند.

در پنجمین نشست منطقه‌ای همسود، هیئت‌های 5 سازمان مرزی کشورهای روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان و همچنین خدمات هماهنگی شورای فرماندهان نیروهای مرزی شرکت کردند.

در این نشست اوضاع جاری در مرزهای خارجی کشورهای جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع با افغانستان و همچنین توسعه آن در آینده نزدیک مورد بررسی قرار گرفت.

در این میان شرکت کنندگان موضوعات مختلفی از جمله افزایش میزان تولید مواد مخدر در زمین‌های تحت کنترل شبه نظامیان و تلاش برای انتقال مواد مخدر از طریق مرزهای خارجی کشورهای جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع در منطقه آسیای مرکزی را مورد بررسی قرار دادند.

کارشناسان در چارچوب این نشست اقداماتی را مبنی بر مقابله با ورود اعضای سازمان‌های بین المللی تروریستی و افراطی به کشورهای همسود تنظیم کردند.  

در پایان این نشست یک پروتکل به امضا رسید که در نشست دوره‌ای شورای فرماندهان نیروهای مرزی در 16 آوریل سال 2020 میلادی در شهر «ایروان» بررسی خواهد شد.

سازمان کشورهای مستقل مشترک‌المنافع پس از فروپاشی شوروی سابق شکل گرفت و اولین نشست این سازمان آگوست سال 1993 میلادی برگزار شد.

بیانیه تأسیس این سازمان 21 دسامبر 1991 (20 آذر 1380) در «آلماتی» منتشر و توسط سران کشورهای شرکت کننده در این نشست از جمله آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و اوکراین امضا شد.

گرجستان 8 اکتبر 1993 (16 مهر1382) به دنبال موافقت رؤسای جمهور کشورهای عضو در این سازمان به عضویت سازمان کشورهای مستقل مشترک‌المنافع درآمد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول