اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تست کرونای چینی‌های بازگشته از ایران منفی شد

رسانه رسمی حزب حاکم چین می‌گوید نتیجه تست ابتلا به کرونا برای ۱۶۴ شهروند چینی که از ایران به کشورشان بازگشته‌اند منفی بوده است.

تست کرونای چینی‌های بازگشته از ایران منفی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه چینی گزارش داده ۱۶۴ شهروند این کشور امروز (چهارشنبه) به شهر «چنگدو» بازگشته‌اند.

حساب کاربری روزنامه «پیپلز دیلی» که روزنامه رسمی حزب حاکم چین است به نقل از کمیسیون بهداشت نوشته نتیجه تست کرونا برای تمامی این شهروندان منفی بوده است. 

چین  هفته گذشته اعلام کرده بود به دلیل شیوع ویروس کرونا قصد دارد شهروندانش را از ایران خارج کند. پکن شنبه همین هفته ۳۱۱ نفر از شهروندانش را از ایران خارج کرد. 

 مدیر کل سازمان جهانی بهداشت دوشنبه هفته جاری گفت بیش از ۷۰ درصد افراد مبتلا به بیماری «کووید-۱۹» در چین بهبود پیدا کرده‌اند. 

جدیدترین آمار نشان می‌دهد در کل جهان ۱۲۱۷۳۹ نفر تا به حال ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از میان آنها ۶۶۹۴۳ نفر بهبود حاصل کرده و ۴۳۸۲ نفر جان باخته‌اند. 

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که باعث ایجاد بیماری‌هایی در پستانداران و پرندگان می‌شود.

 این بیماری در انسان، باعث ایجاد عفونت‌های تنفسی می‌شود که عموماً خفیف هستند. اشکال نادرتر ابتلا به این ویروس باعث ایجاد بیماری‌هایی نظیر «نشانگان تنفسی حاد» (سارس)، «نشانگان تنفسی خاورمیانه» (مرس) و «کووید-۱۹» می‌شوند که می‌توانند مرگبار باشند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول