اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

هشدارهای ستاد مقابله با کرونا برای مقابله با کرونا

تامین و تجهیز مراکز درمانی، پیگیری روند ایجاد نقاهتگاه در سطح شهرستان‌ها، ایجاد زیرساخت دورکاری بعضی از کارمندان ادارات و تشدید نظارت بر ورودی‌های شهرستان‌ها از مصوبات ستاد مبارزه با کرونا در شهرکرد بود.

هشدارهای ستاد مقابله با کرونا برای مقابله با کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ظهر امروز چهارمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در سالن شهید مردانی استانداری چهارمحال و بختیاری  برگزار شد.

تامین و تجهیز مراکز درمانی، پیگیری روند ایجاد نقاهتگاه در سطح شهرستان‌ها، ایجاد زیرساخت دورکاری بعضی از کارمندان ادارات، تشدید نظارت بر ورودی‌های شهرستان‌ها، فرهنگسازی و جلوگیری از ایجاد تجمعات در بازار و اماکن عمومی از جمله مسائلی بود که دراین جلسه بررسی شد.

تعداد مبتلایان روبه افزایش است

در ابتدای جلسه مجید شیرانی در مورد وضعیت کنونی بیماری کرونا در استان توضیحاتی  داد و گفت: در حال حاضر تعداد مبتلایان به این بیماری رو به افزایش است و همت بیش از پیش مسؤولان را برای ترغیب مردم برای ماندن در خانه و خلوت شدن معابر و مکان‌های عمومی را می‌طلبد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، ادامه داد: برای جلوگیری از ایجاد بحران و هجوم ناگهانی بیماران به مراکز درمانی که خود باعث افزایش میزان ابتلا و عدم توانایی رسیدگی بهتر به بیماران توسط کادر درمانی می‌باشد از انجام هر روشی برای جلوگیری از ایجاد تجمع‌های انسانی در سطح شهر نباید دریغ کرد.

فرهنگ‌سازی در موضوع کرونا بسیار مهم است

عبدالرضا علیمحمدی در ادامه گفت: مهمترین کار در حال حاضر برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا، فرهنگ‌سازی صحیح و دادن اطلاعات معتبر از سوی مسؤولان توسط رسانه‌هاست که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

دادستان استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در چند روز اخیر شاهد اخبار ناخوشایندی در خصوص کشته شدن افرادی در سطح کشور بودیم که فریب شایعاتی مبنی بر درمان این بیماری از طریق خوردن الکل و مواد ضدعفونی‌کننده را خورده بودند.

وی ادامه داد: نشان دادن اهمیت موضوع در رسانه‌ها و تشدید نظارت‌ بر کنترل ورودی‌های شهر همچنین نظارت بر بازار و برخورد با افرادی که مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند بسیار در پیشگیری از شیوع این بیماری موثر است.

ادارات یکی از مکان‌های پرخطر هستند

فرحناز قائدامینی نیز در مورد وضعیت ادارات گفت: یکی از مکان‌های پر خطر در خصوص  نشر ویروس کرونا در حال حاضر ادارات می‌باشند و پرسنل و کارمندان اداره‌ها نسبت به سایر افراد در خطر ابتلا به این بیماری بسیار بیشتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در صورتی که در مورد فعالیت و دورکاری کارمندان نیز  یک وحدت رویه در تمام ادارات اتخاذ شود در جلوگیری از گسترش این ویروس  بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

دورکاری کارمندان تقویت شود/ مدیران سخت‌گیری نکنند

در ادامه اقبال عباسی خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای دورکاری و فعالیت کارمندان در خانه باید تشدید شود، اما نه بدان معنا که ادارات تعطیل شوند و تمامی مراکز اداری برای خدمت به مردم باید فعالیت خود را ادامه دهند امام توصیه ما به مدیران دادن مرخصی  و عدم سختگیری در فعالیت کارمندان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در خصوص کنترل ورودی‌ها نیز تمامی فرمانداران نظارت و پیگیری‌های خود را افزایش دهند و در مورد وضعیت بازار به تمامی اصناف توصیه داریم که با کسبه و مغازه‌دارها صحبت کرده و آنها را متقاعد به تعطیل کردن مغازه‌ها برای حفظ سلامتی خود و مردم کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع این بیماری و خوردن صدمه به فعالیت‌های بازاریان و اقشار مختلف مردم از تمامی مالکان و اجاره‌دهندگان خانه و مغازه‌ها خواهشمندیم مراعات شرایط بد اقتصادی مردم را داشته باشند و اجاره‌های این دو ماه را یا ببخشند یا مهلت پرداخت را به تعویق بیندازند.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول