اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار درباره تلاش آمریکا برای بازگشت داعش به «جرف النصر» عراق

نماینده پارلمان عراق درباره تحرکات و فشارهای جدید آمریکا برای بازگرداندن داعش به «جرف النصر» در استان بابل هشدار داد.

هشدار درباره تلاش آمریکا برای بازگشت داعش  به «جرف النصر» عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسن فدعم» نماینده استان «بابل» در پارلمان عراق درباره تحرکات جدید آمریکا برای بازگرداندن سازمانهای تروریستی به ناحیه «جرف النصر» در این استان هشدار داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: استراتژی جدید آمریکا مبتنی بر بازگرداندن مجدد داعش به جرف النصر است زیرا این ناحیه به طور مستقیم با مناطقی در غرب صحرای الانبار در ارتباط است.آمریکا با فشارهای بین‌المللی به دنبال بازگشت جرف النصر به پیش از سال 2014 است. 

این نماینده عراقی افزود: کشورهای همپیمان با آمریکا به طور مستمر در حال فشار هستند تا وضعیت جرف النصر را به سال 2014 و پیش از آزادسازی بازگردانند تا گروه‌های جنایتکار تروریستی بتوانند به راحتی از صحرای غربی الانبار تا جرف النصر تردد کنند.

فدعم یادآوری کرد که این ناحیه پیش از آزادسازی در سال 2014 به دست نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی و گروه‌های مقاومت، یک تهدید جدی به شمار می‌رفت و منبع نگرانی همه عراقی‌ها  بود. افزایش فشارهای آمریکا، عامل بسیار مهمی در بازگشت تروریست‌ها به این منطقه به شمار می‌رود.

جرف النصر با نام پیشین «جرف الصخر» منطقه‌ای استراتژیک در استان بابل عراق است که پس از آزادسازی از دست داعش در سال ۲۰۱۴، استانداری بابل نام آن را از  جرف الصخر به معنای ساحل سنگی به جرف النصر به معنای ساحل پیروزی تغییر داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول