اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

اختلاف آمار تلفات کرونا در الشتر و ناهماهنگی علوم پزشکی و فرماندار

فرماندار سلسله معتقد است که علوم پزشکی استان در اعلام فوتی‌های این شهرستان در اثر کرونا پنهان کاری می‌کند اما رئیس دانشگاه علوم پزشکی می‌گوید تا زمانی که آزمایشگاه پاستور تهران تست مثبت یک بیمار به کرونا را تأیید نکند ما نمی‌توانیم مرگ در اثر کرونا را اعلام کنیم.

اختلاف آمار تلفات کرونا در الشتر و ناهماهنگی علوم پزشکی و فرماندار

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، طی روزهای گذشته شاهد هستیم که در فضای رسانه‌ای استان اختلافات عمیقی در حوزه آمار بیماران کرونایی میان فرماندار سلسله و علوم پزشکی استان به وجود آمده است.

خبرگزاری فارس لرستان نیز در راستای روشنگری این موضوع با فرماندار سلسه و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت‌وگوهایی را انجام داد که در ذیل به‌طور خلاصه به موضوعات مطرح‌شده در این مصاحبه‌ها اشاره می‌کنیم.

شرایط الشتر بحرانی است/ علوم پزشکی آمار دقیق فوتی‌ها را اعلام نمی‌کند

 فرماندار سلسه با اشاره به اینکه پنهان‌کاری دانشگاه علوم پزشکی در اعلام آمار تلفات به ضرر این شهرستان تمام می‌شود، اظهار داشت: شرایط الشتر بحرانی است.

شریف خسروی افزود: تعداد تلفات انسانی در اثر بیماری کرونا نسبت به جمعیت این شهرستان بالا بوده اما متأسفانه شاهد هستیم که علوم پزشکی استان آمار دقیق فوتی‌ها را اعلام نمی‌کند.

وی بابیان اینکه در الشتر با کمبود ماسک و ژل مواجه هستیم، بیان کرد: بیمارستان الشتر فاقد متخصص بیماری‌های عفونی بوده  و ما طی روزهای گذشته چندین نوبت درخواست داده‌ایم که یک متخصص بیماری‌های عفونی به این شهرستان اعزام شود اما تا این لحظه اقدامی صورت نگرفته است.

فرماندار سلسله بابیان اینکه عبور و مرورهای این شهرستان محدودشده است، تصریح کرد: برای مقابله با بیماری کرونا بایستی مردم به توصیه‌های بهداشتی  عمل کنند.

خسروی خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته در راستای مهار این بیماری اقداماتی مانند ممنوعیت برگزاری مراسم‌های عروسی، فاتحه‌خوانی انجام‌شده است همچنین جایگاه‌های سوخت را موظف کرده ایم ‌که برای ماشین‌هایی که برای سوخت‌گیری مراجعه می‌کنند توسط متصدیان جایگاه سوخت‌گیری انجام شود

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: از مسئولین استانی می‌خواهیم با توجه به شرایط سلسله و نیاز به کمک و یاری بیشتر امکانات شهرستان‌های دیگر که به میزان کمتری با این بیماری درگیر شده‌اند را در اختیار الشتر قرار دهند.

پاسخ علوم پزشکی به صحبت‌های فرماندار الشتر

محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز در پاسخ به صحبت‌های فرماندار الشتر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، بابیان اینکه تنها در شهرستان سلسله بیماری کرونا شیوع پیدا نکرده است، اظهار داشت: شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد نیز با شیوع این بیماری مواجه شده‌اند و اگر مردم به توصیه‌های ستاد کرونا در استان عمل نکنند شاهد شیوع گسترده این بیماری در سراسر لرستان هستیم.

وی با اشاره به اعلام فرماندار الشتر مبنی بر اشتباه بودن آمار فوتی‌های این شهرستان در اثر کرونا، گفت: دانشگاه علوم پزشکی نمی‌تواند تمامی افرادی که در اثر آنفولانزا یا سایر بیماری‌ها جان خود را از دست می‌دهند را جز آمار فوتی‌های کرونا اعلام کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: تمامی نمونه‌هایی که از بیماران مشکوک به کرونا گرفته می‌شود به آزمایشگاه پاستور تهران ارسال می‌شود و تا زمانی که این آزمایشگاه جواب مثبت یک بیمار به کرونا را تأیید نکند ما نمی‌توانیم مرگ در اثر کرونا را اعلام کنیم.

نیکبخت بابیان این‌که مردم تمام شهرستان‌های استان برای حفظ جان خود و دیگران بایستی رفت‌وآمدهای میان شهری را در حد لزوم لغو کنند، تصریح کرد: تا زمانی که مردم اصول بهداشتی و ممنوعیت رفت‌وآمد در معابر شلوغ را جدی نگیرند بیماری کرونا در استان مهار نمی‌شود.

وی با اشاره به صحبت‌های فرماندار الشتر مبنی بر نبود متخصص عفونی در این شهرستان، بیان کرد: در شهرستان الشتر متخصص بیماری‌های داخلی داریم و این متخصص به‌راحتی می‌تواند تمامی کار‌های لازم برای مهار بیماری کرونا را انجام دهد همچنین بایستی گفت در بسیاری از شهرهای کشور متخصصین داخلی در خط مقدم مبارزه با این بیماری هستند.

پیشنهاد فارس

در شرایط حساس کنونی که شاهد افزایش روزانه آمار مبتلایان به بیماری کرونا هستیم بایستی تمامی دستگاه‌های استان در کنار یکدیگر به دنبال حل این مشکل باشند.

در شرایطی که جامعه بدنبال ریافت آخرین و دقیق‌ترین اخبار مربوط به کرونا است جا دارد استاندار لرستان یک دستگاه و یا یک فرد را به عنوان تنها سخنگوی در بحث کرونا انتخاب کند تا شاهد چنین اختلافاتی نباشیم.

انتهای پیام/85016

گزارش از محمد عبدالله زاده

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول