اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

برگزاری مجازی دوره‌های مهد‌الرضا و حفظ قرآن آستان قدس رضوی

رئیس مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با اشاره تعطیلی محافل و دوره‌های آموزشی حضوری این مرکز باتوجه به شیوع کرونا گفت: دوره‌های مهد‌الرضا و حفظ قرآن کریم آستان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برگزاری مجازی دوره‌های مهد‌الرضا و حفظ قرآن آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس باتوجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و آموزشی کشور تعطیل شده اما برخی از این مراکز و نهاد‌ها برنامه‌های خود را خصوصاً در حوزه آموزش از راه دور و به صورت مجازی و تلفنی پی‌گیری می‌کنند.

یکی از این نهاد‌ها مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی است که برنامه‌های مختلف  متنوعی را در سراسر کشور اجرا می‌کند که از جمله آن می‌توان به برگزاری دوره‌های حفظ قرآن، مهد‌الرضا، دوره‌های آموزش تلاوت ویژه نوجوانان و... اشاره کرد.

برگزاری کلاس‌های مهد‌الرضا در فضای مجازی همگام با درس‌نامه

حجت‌الاسلام سیدمسعود میریان رئیس مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با فارس درخصوص چگونگی ادامه برنامه‌های این مرکز باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: یکی از برنامه‌های که در سطح کشور فعال است مهد‌های قرآنی با عنوان مهدالرضا هستند که به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده‌اند، اما در این راستا درس‌نامه‌ای طراحی کرده‌ایم و طی آن مربیان با خانواده‌‌ها در تماس هستند و همه برنامه‌ها به صورت مجازی پی‌گیری می‌شود.

وی ادامه داد: مربیان مهدالرضا ها در سراسر کشور از طریق فضای مجازی موضوع تکرار و تمرین را با بچه‌ها انجام می‌دهند و با خانواده‌ها در ارتباط هستند. همچنین سرفصل‌های آموزشی به آنها ارائه و پی‌گیری می‌شود. برنامه‌های روزانه را هم به جز مربیان از طریق صفحات مرکز در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاریم.

دوره‌های حفظ قرآن به صورت تلفنی برگزار می‌شود

میریان درخصوص دوره‌های حفظ قرآن این مرکز گفت: باتوجه به تعطیلی کلاس‌های حفظ قرآن‌آموزان باید حفظ را در منزل انجام دهند اما در این راستا مربیان با قرآن آموز در ارتباط هستند و مربی در تماس با آنها محفوظات را تحویل می‌گیرد و سرفصل‌ و برنامه‌ جدید به آنها می‌دهد. درس‌نامه‌ها را هم مربیان پی‌گیری می‌کنند.

آموزش تلاوت با همکاری طرح ملی تلاوت

وی درخصوص همکاری با طرح ملی تلاوت و آموزش به نوجوانان گفت: آموزش تلاوت به نوجوانان با همکاری طرح ملی تلاوت انجام می‌شود که طی آن مؤسسه‌هایی طرف قرار داد هستند و در ۱۸ استان فعالیت می‌کنند. دوره‌های حضوری طرح تعطیل شده اما برنامه‌های آموزشی را از راه دور و به صورت مجازی ادامه دارد و مربیان به صورت تلفنی پی‌گیر برنامه‌ها هستند.

لغو محافل و کرسی‌های تلاوت رضوی

رئیس مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی از لغو محافل قرآنی که توسط این مرکز در سطح کشور برگزار می‌شد خبر داد و گفت: این محافل قرآنی با عنوان کرسی تلاوت رضوی و باحضور قاریان ممتاز و بین‌المللی در سطح کشور برگزار می‌شد که همه محافل لغو شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول