اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نهاد حقوق بشری: به حاکمیت سوریه احترام گذاشته شود

رئیس «شورای بین المللی حمایت از محاکمه عادلانه و حقوق بشر» ضمن انتقاد از وجود تحریف در گزارش حقیقت‌یاب سازمان ملل در سوریه بر ضرورت احترام به حاکمیت این کشور و رفع تحریم‌های اقتصادی کمرشکن از سر ملت آن تاکید کرد.

نهاد حقوق بشری: به حاکمیت سوریه احترام گذاشته شود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عبدالحمید دشتی» رئیس شورای بین‌المللی حمایت از محاکمه عادلانه و حقوق بشر که مقر آن در ژنو است، بر ضرورت احترام به حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آن و رفع تحریم‌های اقتصادی کمرشکن  و یکجانبه‌ای تاکید کرد که مردم سوریه را به رنج و مشقت انداخته است.

او طی نطقی در چهل و سومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از گزارش کمیته حقیقت یاب بین المللی درباره سوریه انتقاد کرد و گفت: «در این گزارش به موضوع حملات ترکیه و اسرائیل علیه خاک سوریه و حمایت نامحدود برخی طرف‌ها از تروریسم در سوریه اشاره‌ای نشده است».

دشتی تاکید کرد: «بیست و هفتمین گزارش کمیته می‌بایست تحولات مربوط به نقض آشکار حاکمیت سوریه و اراضی آن در حملات وحشیانه ترکیه و حملات مکرر اسرائیل به خاک سوریه که با پشتیبانی غیرقانونی و یکجانبه امریکا، انگلیس و فرانسه انجام می شود نیز شامل می‌شد.»

دشتی گفت: «این گزارش باید بر ضرورت مهار رفتارهای تروریستی و خصمانه رژیم‌های ترکیه و قطر در حمایت نامحدودشان از تروریسم و تروریست‌ها در سوریه و به خصوص در ادلب تاکید می‌کرد به خصوص که این حمایت‌ها به راهبردی ثابت برای این دو رژیم مبدل شده است».

او بر درخواست مجدد شورای بین المللی برای حمایت از محاکمه عادلانه و حقوق بشر از همکاری برای توقف تجاوزها علیه سوریه و حمایت از آن در مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت: «باید به گزینه مقاومت ملت سوریه و دفاع آن از کشوری و رهبری خود احترام گذاشته شود».

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول