اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تلاش مردمی تولید 10 هزار ماسک در زیراب سوادکوه

برای تهیه ۱۰ هزار ماسک مورد استفاده در شهر زیراب شبکه بهداشت و درمان سوادکوه، ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه، دفتر امام جمعه زیراب و خیریه الغدیر همکاری می‌کنند.

تلاش مردمی تولید 10 هزار ماسک در زیراب سوادکوه

حجت‌الاسلام محسن قبادیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه با اشاره به مصوبه شبکه بهداشت و درمان برای تهیه ماسک، گفت: بخشی از مبالغ تهیه ماسک را تهیه کردیم و در حال پویش مجازی در گروه‌های اجتماعی شهر زیراب برای جلب کمک‌های مالی مردم هستیم و شماره کارت برای دریافت کمک مردمی ۶۲۸۰۲۳۱۳۳۳۰۹۱۷۶۶ است و تا دیروز تولید آزمایشی را انجام دادیم و از امروز تولید رسمی را آغاز کردیم.

 

امام جمعه موقت زیراب سوادکوه با بیان اینکه پارچه مخصوص را می‌خریم و سقف تولید را ۱۰ هزار ماسک در نظر گرفتیم، افزود: این ماسک‌ها یک‌بار مصرف نیست و قابل شستشو و قابل مصرف دوباره است و با نظارت اداره بهداشت انجام می‌شود و مدل آن از کشور چین است و برای تولید آن از شاخص‌های مختلف مورد تأیید شبکه بهداشت استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پارچه را پیدا کردیم که به تأیید شبکه بهداشت رسید و الگو را هم شبکه بهداشت در اختیار ما قرار داد، خاطر نشان کرد: پارچه مورد استفاده مدل کوبیده‌شده و بدون تار و پود است و دارای سه لایه است و بعد از تولید در دستگاه «اتوکلاو» بیمارستان شهدای زیراب استریل می‌شود و به صورت بسته‌بندی  در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

 

قبادیان با بیان اینکه اولویت استفاده برای کادر درمانی بیمارستان شهدای زیراب و سپس افراد قرنطینه خانگی شهر و افراد نیازمند و سپس عموم مردم است که برنامه‌ریزی ما تهیه ۱۰ هزار ماسک به مبلغ ۶۰ میلیون تومان است تا مردم شهر زیراب را پوشش دهد.

وی گفت: برای تهیه ۱۰ هزار ماسک مورد استفاده در شهر زیراب شبکه بهداشت و درمان سوادکوه، ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه، دفتر امام جمعه زیراب و خیریه الغدیر همکاری می‌کنند.

 

*تشکیل ستاد پشتیبانی متمرکز مقابله با کرونا در سوادکوه

فرماندار سوادکوه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه با تشکر از گروه مردم‌نهاد در دفتر امام جمعه زیراب و فعالان کمک به مردم در مقابله با کرونا، گفت: ما در شهرستان با کمبود ماسک روبرو هستیم و پارچه مخصوص با کمک خیرین تهیه شد و فعالیت برای تولید ماسک آغاز شد.

سعید یزدانی، افزود: با رایزنی امام جمعه زیراب، ماده ضدعفونی در اختیار شهرداری قرار گرفت که شهرداری زیراب از فردا با گستردگی بیشتری اقدام به ضد‌عفونی کردن معابر، خیابان‌ها، عابر‌بانک‌ها و مناطق شهر می‌کند.

 

وی خاطر نشان کرد: ما هم به کمک خیران ۵ هزار ماسک خریدیم که در اختیار کارکنان درمانی قرار می‌دهیم و بخشی را به خودروهای عمومی و بخشی را به مراکز مردم نهاد برای افراد کم‌بضاعت قرار میدهیم.

 

فرماندار سوادکوه، گفت: خریدها باید استمرار داشته باشد و فردا از خیرین شهرستان و اصناف دعوت کردم تا ستاد پشتیبانی مقابله و پیشگیری از کرونا تشکیل شود و کمک‌ها به صورت متمرکز دریافت و با مدیریت آنان ملزومات مورد نیاز بهداشتی تهیه شود.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول