اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

وزارت امور خارجه نسبت به کشتار مسلمانان هند واکنش نشان دهد

دبیر واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد همدان گفت: وزارت امور خارجه نسبت به کشتار مسلمانان هند محکم واکنش نشان دهد .

وزارت امور خارجه نسبت به کشتار مسلمانان هند واکنش نشان دهد

پوریا حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با محکومیت کشتار مردم مسلمان هند توسط افراطیون اظهار کرد: هند کشوری بزرگ و پرجمعیت است که با وجود ادیان بسیار در آن، به عنوان کشور رنگ‌ها و ادیان شناخته می‌شد چراکه قومیت ها و مذاهب و ادیان بسیاری در آن به صورت مسالمت‌آمیز زندگی می‌کردند.

وی با اشاره به اختلاف‌افکنی رسانه‌های تحت امر استکبار جهانی و همپیمانان آنها در این کشور گفت: قانون جدید شهروندی هند، تبعیض علیه مسلمانان و مردمی است که از سال های خیلی دور در این سرزمین زندگی کرده‌اند.

 دبیر واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد همدان ادامه داد: نیروهای نظامی هند در برابر اعتراض مسلمانان به این اقدام تبعیض‌آمیز از گروه‌های افراطی حمایت می‌کنند به طوری که در مقابل خشونت وحشیانه آنها علیه مسلمانان سکوت کرده‌اند و یا اینکه آنها را همراهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسلمانان در هند با بیش از 200 میلیون نفر حدود 14 درصد از جمعیت این سرزمین را تشکیل می‌دهند گفت: چنانچه اقدامی برای جلوگیری از ادامه روند خشونت علیه مسلمانان صورت نگیرد باید شاهد آغاز خشونت‌های افسارگسیخته در این سرزمین باشیم.

حیدری با اشاره به اینکه مجلس ملی و نهادهای حاکمیتی هندوستان باید سریع ورود کرده و در خصوص این قانون ظالمانه تصمیمی عادلانه اتخاذ کنند افزود: در حال حاضر این قانون بخش قابل توجهی از جمعیت کشور هند را نادیده گرفته و نمایانگر آن است که نخست وزیر این کشور تسلیم برخی تفکرات افراطی و اراده شیطان بزرگ و گروه‌های حامی آن شده است.

وی تأکید کرد: مسلم است که این اقدامات مقامات دولت هند بی‌ارتباط به سفر ترامپ به این کشور نبوده و نگاه آنان به مسلمانان این کشور و به صورت سیستماتیک به چشم قربانیان زیر پای رئیس جمهور شیطان بزرگ از نظر هر عقل سلیم و هر انسان آزاده‌ای صراحتا محکوم است.

 دبیر واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد همدان  در ادامه ضمن اینکه از وزارت امور خارجه خواست در این زمینه رویکردی فعالانه داشته باشد گفت: طبق فرموده پیامبر گرامی اسلام «هر کس ندای استغاثه‌ی مسلمی را بشنود و پاسخ نگوید، مسلمان نیست».

وی افزود: از وزیر امور خارجه کشورمان انتظار می‌رود اقدامات قاطعی در این زمینه انجام دهد و صرف زدن یک توئیت که هر کسی می‌تواند آن را انجام دهد نمی‌تواند فریادرس مسلمانان هند شود.

انتهای پیام/ 3140/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول