اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

صدور پروانه ساخت متوقف شد/ تهیه پیش‌نویس بسته حمایتی از سینماگران

صدور پروانه ساخت آثار سینمایی و غیرسینمایی تا اطلاع ثانوی متوقف شد. در عین حال، پیش‌نویس بسته حمایتی از سینماگران تهیه شده است.

صدور پروانه ساخت متوقف شد/ تهیه پیش‌نویس بسته حمایتی از سینماگران

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با اعلام این خبر گفت: در پی توصیه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا مبنی بر رعایت موارد بهداشتی و به منظور توقف تولیدات، سازمان سینمایی کلیه شوراهای پروانه ساخت را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد.

وی تاکید کرد: تا اطلاع ثانوی پروانه ساختی برای آثار سینمایی و غیرسینمایی صادر نخواهد شد.

به گزارش فارس، طی روزهای گذشته برخی صنوف سینمایی خواستار توقف پروژه‌های درحال تولید برای حفظ سلامتی عوامل شده بودند. دانش اقباشاوی (سخنگوی کارگروه مدیریت بحران کرونای سینما) هم گفته بود: مطلع شدم در سه پروژه شاهد ابتلای قطعی و بستری عوامل آن‌ها بوده‌اند اما تهیه‌کنندگان حاضر به تعطیلی کار نیستند.

* پیش‌نویس بسته حمایتی از سینماگران آماده شد

سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری با هدف جبران ضرر و زیان صنعت سینما در ایام تعطیلات کرونایی پیش‌نویس بسته‌ای حمایتی را آماده کرده است که بعد از تایید، اجرایی خواهد شد.

مدیر روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری در این باره  گفت: این بسته در ۲۰ بند آماده شده است و مراحل کارشناسی را می‌گذراند.

مسعود نجفی افزود: مهمترین مواردی که در این بسته حمایتی در نظر گرفته ایم، تخصیص نوبت‌های نمایش فیلم به صورت شبانه، افزایش زمان نمایش فیلم‌های پرفروش، افزایش روز‌های نیم بها با هدف رشد ضریب اشغال، تغییر بازپرداخت وام سینماگران و هنرمندان و بخشودگی جرایم دیرکرد از سوی صندوق اعتباری هنر است که بعد از بازشدن سینما‌ها عملی می‌شود.
وی گفت: امیدواریم این پیش نویس به زودی تایید و نهایی شود.

از آغاز شیوع کرونا در ایران مراکز فرهنگی و از جمله سینما‌ها تعطیل شدند. برخی سینماگران از توقف تولید فیلم‌هایشان در این ایام خبر داده و گروهی با ارائه آمار‌هایی ازجمله تعطیلی ۶۰ درصد سینما‌ها ابراز نگرانی کرده اند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول