اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

۷۰ درصد ساکنان راز و جرگلان علیه ویروس کرونا آموزش دیدند / به سفر «نه» بگوییم!

مدیر شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان گفت: با همکاری داوطلبان و سفیران سلامت و کادرهای درمانی و بهداشتی شهرستان، بالغ‌بر ۷۰ درصد مردم راز و جرگلان به‌صورت چهره به چهره آموزش‌های لازم برای جلوگیری و پیشگیری از کرونا را دیده‌اند.

۷۰ درصد ساکنان راز و جرگلان علیه ویروس کرونا آموزش دیدند / به سفر «نه» بگوییم!

رضا علی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در راز و جرگلان با اشاره به آخرین اقدامات و آمادگی‌های مراکز بهداشتی راز و جرگلان در مقابله با شیوع کرونا اظهار کرد: در این شهرستان ۸ مرکز جامع خدمات شهری و روستایی مستقر است که بررسی‌های لازم را در مواجهه با هر بیمار مشکوک به کرونا انجام می‌دهند.

وی از اعزام بیماران دارای علائم اصلی بیماری کرونا به بجنورد خبر داد و گفت: درصورتی‌که علائم بیماری در شخص موردنظر جدی نباشد یا به‌صورت خفیف مشاهده شود، این فرد با تشخیص کارشناسان بهداشت و بهورزان همان روستا یا شهر به مدت ۱۴ روز قرنطینه خانگی می‌شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان به آماده‌سازی یک دستگاه آمبولانس ویژه انتقال بیماران کرونا در شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: مواردی که از سوی پزشک مرکز جامع خدمات شهری و روستایی شناسایی می‌شوند با این آمبولانس‌ها به بجنورد منتقل می‌شوند اما تاکنون بیمار با علائم مشخص در شهرستان شناسایی نشده است.

وی از ارجاع تعدادی بیمار مشکوک با علامت تنگی نفس به بجنورد نیز خبر داد و گفت: تاکنون هیچ‌کدام از بیماران منتقل‌شده از شهرستان راز و جرگلان دارای بیماری کرونا نبوده‌اند و این شهرستان ازلحاظ کرونا تاکنون سفید است.

یوسفی همچنین آموزش و آماده‌سازی داوطلبان سفیر سلامت در شهرستان را از دیگر اقدامات انجام‌شده در این شهرستان بیان کرد و ادامه داد: هرکدام از این سفیران سلامت به همراه کارشناسان، داوطلبان بسیج جامعه پزشکی، بهورزان و سایر افراد بهداشتی و درمانی ۵ خانوار را تحت پوشش خوددارند که درمجموع ۷۰ درصد کل جمعیت شهرستان را می‌توان ادعا کرد به‌صورت چهره به چهره آموزش‌دیده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه به‌جز روزهای نخست شیوع کرونا در کشور، اکنون کمبودی در مراکز بهداشت و درمان شهرستان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مردم طی این ایام به مسافرت و مهمانی «نه» بگویند و با ماندن در خانه‌های خود باعث کنترل و جلوگیری از شیوع این بیماری در شهرستان شوند.

گفتنی است شهرستان راز و جرگلان بالغ‌بر ۵۹ هزار نفر جمعیت دارد که این شهرستان مرزی خراسان شمالی با واقع‌شدن در شمال استان، با شهرستان‌های مانه وسملقان و بجنورد در جنوب، با استان گلستان در غرب و همچنین با کشور ترکمنستان در شمال همسایه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول