اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تقدیم 2 شهید خدمت از مازندران در جهاد مبارزه با کرونا+عکس

دکتر فرید نیرویی جراح عمومی و دکتر مصطفی صمدی از پزشکان بابل بودند که در جهاد مبارزه با کرونا جان خود را از دست دادند و با موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی از کادر پزشکی و درمانی که در این راه جان خود را از دست دادند به عنوان شهید خدمت یاد می‌شود.

تقدیم 2 شهید خدمت از مازندران در جهاد مبارزه با کرونا+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، دکتر فرید نیرویی جراح عمومی و دکتر مصطفی صمدی از پزشکان شهرستان بابل بودند که در جهاد مبارزه با کرونا جان خود را از دست دادند و با موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی از کادر پزشکی و درمانی که در این راه جان خود را از دست دادند به عنوان شهید خدمت یاد می‌شود.

بر این اساس این پزشک که چند روز قبل با علائم مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید یحیی‌نژاد بستری شده بود، جان خود را از دست داد. 

دیگر پزشک مازندرانی که این روزها از آنها به عنوان مدافعان  سلامت یاد می‌شود، دکتر مصطفی صمدی بود که با علائم مشکوک به کرونا که در این بیمارستان بستری شده بود جان خود را از دست داد.

 

کادر درمانی این روزها در شرایط سختی کار می‌کنند و احتمال ابتلای این گروه به ویروس کرونا وجود دارد اما باید بدانیم آنها زندگی را رها کردند تا ما زنده بمانیم. صحبت از سربازانی است که خط نگهدار این جنگ میکروبی شدند.

وقتی این میهمان نامریی سرزده و بدون دعوت بر سر مردم آوار شد، نخستین جبهه مقابله با آن در دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل شد. هر چند امکانات موجود برای ایجاد خاکریزهای تدافعی کفایت نمی‌کرد اما تیم‌های مختلف بهداشتی و درمانی از پزشک و پرستار گرفته تا بهیار و بهورز  همچون بسیجیان زمان دفاع مقدس بدون واهمه از ترس جان، دل به آتش سپرده و نبردی نابرابر را آغاز کردند.

 

سوغات این جانفشانی‌ها نیز ابتلاء تعدادی از اعضای جامعه پزشکی و مسؤولان ستادی دانشگاه‌ها و مراکز درمانی به این بیماری بود که برخی از آنها  نتوانستند از گذرگاه پر از مین‌های نامرئی کرونا به سلامت عبور کنند و جان خود را فدای نجات مردم‌شان کردند.

اما با موافقت رهبر معظم انقلاب با پیشنهاد وزیر بهداشت مبنی بر شهید خدمت محسوب شدن کادر پزشکی، پرستاری،‌ بهداشتی و خدماتی که در جبهه خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند؛ می‌تواند کمی از تألم این روزهای بازماندگان را التیام ببخشد.

انتهای پیام/3141/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول