اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تشکیل 33 پرونده احتکار اقلام بهداشتی در استان فارس/ متخلفان به اشد مجازات می‌رسند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: در طی هفته گذشته، با همکاری دستگاه‌های امنیتی انتظامی 33 پرونده احتکار تشکیل شده است و پیش‌بینی می شود براساس آمارها، استان فارس در کشفیات اقلام بهداشتی در رتبه سوم کشوری قرار داشته باشد.

تشکیل 33  پرونده احتکار اقلام بهداشتی در استان فارس/ متخلفان به اشد مجازات می‌رسند

علی مبشری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز، از کشف مقدار قابل توجهی اقلام بهداشتی احتکار و اخفا شده در استان فارس خبر داد و اظهار داشت: در طول یک هفته گذشته 33 پرونده در بحث کشفیات اقلام احتکار شده بهداشتی با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی تشکیل شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس، با اشاره به اجرای طرح نظارت بر اقلام بهداشتی، افزود:  این پرونده‌ها شامل احتکار و اختفای ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده بوده است و تاکنون پنج متخلف دستگیر شده‌اند که 3 نفر بازداشت و دو نفر دیگر با قرار وثیقه آزاد هستند.

وی با بیان اینکه استان در بحث کشفیات اقلام بهداشتی احتکار شده در رتبه سوم کشور قرار دارد، تصریح کرد: اقلام کشف شده جهت توزیع در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار گرفته است، از ابتدای اجرای طرح نظارتی، تاکنون 30 مورد کشف مشترک با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سازمان صمت، اتاق اصناف، نیروی انتظامی، اداره کل اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه انجام شده است.
مبشری یادآور شد: در روزهای اخیر نیز یک کامیون محموله الکل، 160 هزار جفت دستکش و 50 هزار ماسک کشف شد که متخلفان بخشی از الکل این محموله را در یکی از کارخانه‌های تولیدی تخلیه کرده بودند و قصد خروج مابقی محموله و فروش غیرقانونی آن را داشتند که با اقدامات اطلاعاتی از این کار جلوگیری شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس تأکید کرد: پرونده سودجویانی که در شرایط فعلی دست به احتکار و اخفای اقلام موردنیاز مردم می‌زنند و سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازند، بدون هیچ اغماضی رسیدگی شده و متخلفان به اشد مجازات خواهند رسید.

وی در پاسخ به اینکه بیشتر مشکوفات در کدام شهرستان فارس انجام شده، بیان کرد: بیشترین کشفیات به ترتیب در شیراز، ممسنی و استهبان بوده است.

مبشری گرانفروشی در مورد دیگر اقلام مایحتاج روزانه مردم را منکر نشد و افزود: با رایزنی‌هایی که با ستاد تنظیم بازار انجام داده ایم، اجازه سودجویی به گرانفروشان را نخواهیم داد و با گرانفروشی به طور جدی برخورد می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس از مردم تقاضا کرد، در صورت مشاهده هر گونه احتکار، اخفا و گران فروشی از طریق شماره 135 تعزیرات جکومتی گزارش دهند تا در کمترین زمان با آن برخورد شود.

انتهای پیام/ 981008/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول