اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

چگونه الکل طبی را از الکل صنعتی تشخیص دهیم؟

مدیرکل سازمان استاندارد استان البرز گفت: شهروندان تنها سفیدی الکل را ملاک خرید تلقی نکنند، اگر می‌خواهند مطمئن شوند که الکل طبی است باید علاوه بر بررسی نشان استاندارد، کد 10 رقمی روی کالا را به سامانه 10001517 ارسال کنند.

چگونه الکل طبی را از الکل صنعتی تشخیص دهیم؟

فتانه شکراللهی، مدیرکل سازمان استاندارد البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، به شیوع ویروس کرونا و استفاده از الکل طبی به عنوان مواد ضدعفونی کننده، اشاره کرد و گفت: این مواد حتما باید با نشان استاندارد عرضه شود.

مدیرکل سازمان استاندارد استان البرز بیان کرد: شهروندان تنها سفیدی الکل را ملاک خرید الکل تلقی نکنند، اگر می‌خواهند مطمئن شوند که الکل درست است باید علاوه بر بررسی نشان استاندارد و سایر علامت گذاری‌ها، کد 10 رقمی روی کالا را به سامانه 10001517 ارسال کنند.

شکراللهی با بیان اینکه ظرف مدت زمان یک دقیقه پاسخ تأیید یا عدم تأیید کالا برای متقاضی پیامک می‌شود، افزود: اگر پاسخ سازمان استاندار «اعتبار ندارد» و «موجود نیست» باشد شهروندان می‌توانند با شماره 1517 تماس بگیرند و یا در سامانه اداره کل استاندار ثبت شکایت کنند.

وی افزود: به سرعت بررسی و اقدام قانونی خود را آغاز خواهیم کرد. شهروندان برای خرید الکل طبی و مواد صدعفونی کننده به تمامی نشانه‌های درج شده بر کالا دقت کنند.  

مدیرکل سازمان استاندارد البرز در رابطه با تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ادغام الکل صنعتی و وایتکس، اظهار کرد: شهروندان نمی‌توانند به راحتی این موضوع را تشخیص دهند، تنها می‌توانند به نشانه‌گذاری‌ها دقت کنیم.

شکراللهی با بیان اینکه کنترل ویژه در سطح بازار توسط سازمان استاندارد وجود دارد، یادآور شد: کنترل و بازرسی گسترده تر از طریق دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه استفاده از الکل صنعتی از هر طریقی منجر به مسمومیت خواهد شد، گفت: اگر علامت استانداری بود و کد 10 رقمی نداشت خریداری نکنند و اگر خریداری کردند از اصالت کالا در عرض یک دقیقه مطمئن شوند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول