اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

استفاده از هوش مصنوعی در چین برای نبرد با کرونا

چین در سال های اخیر سرمایه گذاری هایی در زمینه استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای ارتقای بهداشت و درمان انجام داده و این کار موجب شده تا مقابله با کرونا در این کشور تسهیل شود.

استفاده از هوش مصنوعی در چین برای نبرد با کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از تکنولوژی نیوز، شرکت تنسنت هلدینگز در چین ابزاری برای تشخیص بیماری های مختلف با استفاده از سیستم های رایانه ای بصری ابداع کرده است.

این شرکت همچنین یک پلاتفورم تصویربرداری پزشکی مبتنی بر هوش مصنوعی ابداع کرده که تشخیص سریع و دقیق طیف گسترده ای از بیماری ها را امکان پذیر می سازد. از جمله دیگر ابزار خلاقانه تولیدی این شرکت طراحی یک اکوسیستم کلود برای به اشتراک گذاری سریع و ایمن اطلاعات پزشکی بیماران بین مراکز درمانی داخلی و شرکت های هوش مصنوعی است.

این شرکت یک ربات هوشمند با کاربردهای درمانی و بهداشتی نیز عرضه کرده که می تواند به عنوان یک دستیار برای پزشکان در مراکز درمانی و بیمارستان ها عمل کند، حالا محصولاتی از این دست به کمک نظام بهداشت و درمان چین آمده تا با بیماری کرونا مقابله کنند.

به گفته ژونگ ژنشان معاون موسسه داده های بین المللی در چین، استفاده از فناوری هوش مصنوعی به چین کمک کرده تا تجربه ای تازه در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی کسب کند و ضرورت تماس فیزیکی نزدیک میان پزشکان و پرستاران با افراد ابتلا به ویروس کرونا را به حداقل رسانده است.

در ماه های اخیر برخی شرکت های دیگر فناوری در چین مانند علی بابا و هواوی هم به ارائه خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی برای تسهیل تجزیه و تحلیل اطلاعات بیماران مشکوک به کرونا و رسیدن سریع تر به جمع بندی در این زمینه روی آورده اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول