اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

انتقاد جدی از نحوه توزیع ماسک در بیمارستانها/ وزیر بهداشت مدیریت بحران کرونا را در دست گیرد

نماینده منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی به شدت نسبت به کمبود ماسک و تجهیزات ضدعفونی در بیمارستان ها و مراکز درمانی انتقاد کرد و از وزیر بهداشت خواست به صورت میدانی مدیریت این بحران را در دست گیرد.

انتقاد جدی از نحوه توزیع ماسک در بیمارستانها/ وزیر بهداشت مدیریت بحران کرونا را در دست گیرد

محمدحسن آصفری در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: متاسفانه هر روز شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا هستیم، این در حالی است که توجهی از سوی مسوولان امر نسبت به تامین نیازهای بیمارستانی، درمانگاه ها و پرستاران و کادر خدمه صورت نمی گیرد و نیروهای درمانی با کمترین امکانات و تجهیزات در حال خدمات دهی به بیماران هستند.

وی تصریح کرد: در شهرستان ها با 80 هزار نفر جمعیت کمتر از 500 عدد ماسک برای بیمارستان ها تامین شده و پرستاران و کادر خدمه گاها با کمبود ماسک و تجهیزات مواجه هستند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه کمبود ماسک در اکثر استان های کشور جدی است، افزود: کسی پاسخگوی این شرایط نیست، هر روز اعلام می شود انبار قاچاق ماسک در کشور کشف و قرار است ماسک ها در داروخانه ها توزیع شوند پس چرا با این وجود بازهم مردم باید ماسک را به قیمتی بین 25 تا 35 هزار تومان خریداری کنند.

آصفری ادامه داد: در بسیاری از شهرستان ها کمبود مواد ضدعفونی کننده جدی است و گاها این مواد در برخی داروخانه ها توزیع نمی شود، وزیر بهداشت نباید تنها به مصاحبه کردن و تذکر دادن اکتفا کند، بلکه باید برای کار عملیاتی وارد میدان شده و مشکلات را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت باید سازمان ها را در امر تامین و توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده دخیل و بسیج کند، بیان داشت: کمبود در شهرهای کوچک و مراکز استان ها به شدت احساس می شود پرستاران و مراکز درمانی با کمبود جدی ماسک، دستکش و حتی لباس مواجه هستند و گاها مشاهده می شود پرستاران لباس ها را می شورند و دوباره استفاده می کنند که این بسیار نگران کننده است.

نماینده منتخب مردم در مجلس یازدهم گفت: بسنده کردن به سخنرانی و آمارهای بیهوده دادن دردی از مشکلات مردم دوا نمی کند، امروز مردم باید احساس امنیت کنند، احساس امنیت بیشتر از خود امنیت به مردم آرامش می دهد و امنیت روانی را برای مردم رقم می زند.

آصفری تاکید کرد: توزیع اقلام بهداشتی و ماسک به صورت مطلوب صورت نمی گیرد، اکثر بیمارستان ها با مشکل مواجه هستند و سلامت پرسنل و پرستاران آنها در معرض تهدید است که این مسائل به نبود مدیریت و برنامه ریزی درست باز می گردد،  و وزارت بهداشت و درمان باید پاسخگو باشد.

وی افزود: مردم به دلیل نبود ماسک اقدام به تولید ماسک های غیر استاندارد در منازل می کنند که نیاز است مدیریتی جدی در این بحث صورت گیرد.

نماینده منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: یکی از راه های کنترل این بیماری ماندن در خانه است، از مردم نیز خواهش داریم به خاطر سلامت خود و دیگران مدتی در منزل بمانند، به سیستم بهداشت و درمان کمک کنند تا بتوان هرچه سریع تر این بیماری را کنترل و مهار کرد.

آصفری افزود: متاسفانه اگر این بیماری از کنترل خارج شود، مهار آن غیر ممکن خواهد بود، از مردم خواهش داریم از سفر به شهرها و حضور در خیابان ها خودداری کنند و برای خوشی و لذت چند روزه با جان خود و دیگران بازی نکنند.

انتهای پیام/و

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول