اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

سمن‌های گنبدی پا به رکاب مقابله با «کرونا»

جمعی از سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان گنبدکاووس برای مقابله با بیماری «کرونا» به وسط میدان مبارزه با بیماری کرونا آمده‌اند.

سمن‌های گنبدی پا به رکاب مقابله با «کرونا»

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مقابله با چالش‌ها و بحران‌ها در هر جامعه‌ای بدون شک زمانی میسر و قابل تحقق است که علاوه بر مسوولان مردم آن جامعه نیز با درک درستی از شرایط موجود وارد عرصه شده و در کنار مسوولان به بهبود شرایط و عادی‌سازی آن کمک کنند.

چند هفته‌ای است که کشور عزیزمان ایران اسلامی با چالشی به نام بیماری «کرونا» همچون 100 کشور دیگر رو به رو شده و تقریبا مقابله و عبور از این چالش و تلاش برای عدم تبدیل شدن به یک بحران به موضوع اصلی کشور مبدل شده است. در این میان مسوولان از همان روزهای ابتدایی در تلاش هستند با اقدامات لازم برای مقابله با کرونا در کنار درمان افراد مبتلا شده به وظایف خود عمل کنند اما بدون تردید اگر مردم در قالب مجموعه‌های مختلف رسمی و غیررسمی از جمله هیئت‌ها، بسیج مردمی، سازمان‌های مردم‌نهاد، کانون‌ها و تشکل‌های محله محور و مردمی و ... به کمک مسوولان نیایند قطعا سایه این چالش به این زودی از کشورمان رخت بر نمی‌بندد.

به همین منظور در این برهه حساس زمانی نیز همچون ابتدای سال جاری و وقوع سیل در استان گلستان این سازمان‌های مردم‌نهاد بودند که در کنار دولت و مسوولان برای کمک به مردم به وسط میدان مبارزه با بیماری کرونا آمده‌اند.

سازمان مردم‌نهاد «پیشگامان مسیر روشن» از موسسات زیر مجموعه اداره کل ورزش و جوانان است که به منظور حضور جدی و انجام رسالت‌های اجتماعی خود برای ضدعفونی محلات شهر به میدان آمده و بیشتر به ضدعفونی سازی محلات حاشیه‌ای پرداخته است.

سازمان مردم‌نهاد «پویندگان حیات نوین» نیز یکی دیگر از مجموعه‌های مردمی است که به منظور کمک به مردم و کادر درمانی و پزشکی اقدام به پویش جمع‌آوری و توزیع بسته‌های بهداشتی از جمله مواد شوینده و ضدعفونی کننده کرده است.

سازمان مردم‌نهاد «آوای جوانان پویای فردا» با همکاری کانون فرهنگی چند مسجد و همچنین چندین ورزشکار اقدام به ضدعفونی خیابان‌ها و معابر سطح شهر و دستگاه‌های خودپرداز کرده است.

سازمان مردم نهاد «سبزگامان بسکی» نیز که یکی از سمن‌های ملی و بزرگ شهرستان گنبدکاووس است در چندین بخش از جمله تهیه مواد شوینده و ضدعفونی کننده، تهیه ماسک و اقلام محافظت کننده و همچنین خریداری و هدیه تجهیزات لازم برای مبارزه با بیماری فعالیت می‌کنند.

سازمان مردم‌نهاد «یاوران جوان ورزش پاک» نیز در کنار سایر سمن‌ها و موسسات در تلاش است تا ضمن فعالیت‌های اطلاع رسانی و آگاهی بخشی با طراحی و توزیع بروشور اطلاعیه و بنر به آگاه‌سازی مردم برای روش‌های مقابله با بیماری کرونا و دستورات لازم برای رعایت اصول بهداشت فردی و عمومی گامی در این مسیر بردارد.

گفتنی است تعدادی از هیئت‌های مذهبی از جمله هیئت شهدای گمنام، مشکات‌الحسین (ع)، فاطمیون، منتظران ظهور، الزهرا (س) و همچنین کانون‌های فرهنگی مساجد و گروه‌های خودجوش مردمی نیز در روزهای اخیر در گنبدکاووس برای کنترل بیماری کرونا به صحنه آمده‌اند.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول