اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برنامه‌های نوروزی بقاع متبرکه در زنجان لغو شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: نوروز امسال تجمعات در لحظه تحویل سال نو و دیگر مناسبت‌های مذهبی و اعیاد در بقاع متبرکه برگزار نمی‌شود.

برنامه‌های نوروزی بقاع متبرکه در زنجان لغو شد

حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا در کشور، تمهیدات لازم در بقاع متبرکه به منظور پیشگیری از این بیماری اندیشیده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه امسال نیز قرار بود برنامه‌های مناسبتی در بقاع متبرکه اجرایی شود اما برای پیشگیری از شیوع بیماری، همه برنامه‌ها لغو شد، تصریح کرد: هرچند که درب برخی بقاع متبرکه باز است و ضدعفونی و غبارروبی انجام می‌شود، البته ممکن است زیارت از نزدیک هم امکانپذیر نباشد.

کرمی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و در راستای پیشگیری از بالا رفتن سرعت شیوع بیماری و بر اساس ابلاغیه معاونت فرهنگی سازمان اوقاف، تصمیم به محدود کردن بسیاری از تجمعات و مراسم‌های مذهبی در بقاع متبرکه سراسر کشور گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال به غیراز تمهیدات اندیشده شده در ارتباط با پیشگیری از کرونا یکی از موضوعات مهم کمک به خانواده‌های نیازمند است، گفت: سال گذشته 800 بسته بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد و امسال نیز مقرر شده است که تعداد بیشتری بسته حمایتی توزیع شود.

کرمی با اشاره به اینکه امسال طرح آرامش بهاری با پیوست اجتماعی یعنی حمایت از نیازمندان اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: در همین راستا بسته‌های حمایتی شامل مواد غذایی و پوشاک بین نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه امسال به لحاظ رعایت نکات بهداشتی در پیشگیری از کرونا نسبت به توزیع ژل‌های بهداشتی و ماسک در بقاع متبرکه اقدام می‌شود، تصریح کرد: این اقدامات نیز با همکاری هیأت امنای بقاع متبرکه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول