اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

پیگیری موضوع صادرات محصولات کشاورزی با توجه به شیوع ویروس کرونا

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: پیگیری موضوع صادرات محصولات کشاورزی با توجه به شیوع ویروس کرونا دغدغه اصلی سازمان جهادکشاورزی استان است.

پیگیری موضوع صادرات محصولات کشاورزی  با توجه به شیوع ویروس کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی امروز در جلسه شورای معاونان و مدیران مستقل سازمان جهادکشاورزی استان اظهار داشت: متخصصان و کارشناسان بخش کشاورزی استان با توجه به وضعیت فعلی صادرات محصولات کشاورزی از استان، بایستی تمهیداتی بیاندیشند تا بتوانیم از وضعیت موجود خارج شده و صادرات تولیدات کشاورزی را از سر بگیریم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که دست اندرکاران بخش بهداشت و درمان کشور را به عنوان مدافعان سلامت جامعه و آحاد مردم نامگذاری فرموده اند، ادامه داد: در حال حاضر هر بخش باید در حوزه کاری خود در کنار رعایت موارد بهداشتی و ایمنی، نسبت به انجام وظایف قانونی و عملی خود کوشا باشد.  

فتحی با اشاره به سرعت شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: قرنطینه خانگی تا حد امکان، یکی از موثرترین راههای مبارزه و پیشگیری از بیماری عفونی کرونا در سطح جامعه است و باید از حضور در مکان های عمومی و پرجمعیت اجتناب کرد تا انشاالله بتوانیم این ویروس را از سطح کشور ریشه کن و از بین ببریم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با یادآوری پیشکاری های لازم معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان به لحاظ قرار گرفتن در فصل کاشت، گفت:  نظارت بر توزیع نهال شناسه دار و کودهای شیمیایی و مبارزه با علف های هرز از تکالیف اصلی معاونت بهبود تولیدات گیاهی استان در این مقطع زمانی است ، تهیه و تامین مایحتاج کشاورزان و بهره برداران کشاورزی در راستای کشت، داشت و برداشت جزو وظایف اصلی سازمان جهادکشاورزی استان می باشد.

وی افزود: عدم تامین کودهای شیمیایی منجر به افت عملکرد در واحد سطح خواهد شد، همچنین تامین و توزیع نهالهای لیبل دار و شناسه دار و مجاز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بایستی با همکاری نیروی انتظامی استان از توزیع نهالهای غیرمجاز و بدون شناسنامه جلوگیری بعمل آید.

فتحی تاکید کرد: پرداخت یارانه سود تسهیلات گلخانه ای و بند الف تبصره 18 باید بموقع انجام شود، در این جهت معاونت بهبود تولیدات گیاهی با همکاری معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی پیگیری لازم را تا حصول نتیجه  به عمل آورند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در خصوص لزوم مبارزه با علف های هرز و آفات گفت: تامین و تهیه سموم مورد نیاز برای مبارزه با علف های هرز یک ضرورت است، تامین منابع مورد نیاز برای حفظ نباتات و انجام تمهیدات لازم جهت مقابله با کانون های احتمالی حمله ملخ ها که از جنوب کشور آغاز شده است یک امر ضروری است و باید به هر شکل ممکن تحقق یابد.

وی با اشاره به لزوم رصد و پایش بیماری تب برفکی در بین جمعیت دامی استان توسط اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی ، اظهار کرد: معاونت بهبود تولیدات دامی استان با همکاری اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، ساز و کارهای لازم برای جلوگیری از شیوع این بیماری را بکار بندند.

فتحی در رابطه با موضوع نقل و انتقال کارشناسان پهنه اراضی زراعی نیز عنوان کرد: در صورت نقل و انتقال کارشناسان پهنه از شهرستانهای مختلف استان، باید پهنه های جدید برای کارشناسان تعریف و پهنه های بدون کارشناس سریعاً تعیین تکلیف شوند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به لزوم تجلیل و تقدیر از پیشکسوتان و سنگرسازان بی سنگر سازمان جهادسازندگی به لحاظ زحمات و تلاشهای مخلصانه این قشر از بدنه سازمان جهادکشاورزی استان در جبهه های حق علیه باطل، گفت: همان طور که تولید وظیفه اصلی ما است، انجام اقدامات لازم و بکارگیری تمهیدات مقتضی در راستای تامین و تهیه مستندات سنگرسازان بی سنگر بابت حضور در جبهه و سوابق ایثارگری از دیگر وظایف ما بحساب می آید و بایستی به نحو احسن صورت پذیرد.

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول