اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

سامانه کار داوطلبی جهت مقابله با کرونا رونمایی می‌شود

رئیس ستاد محلات شهرداری تهران از راه‌اندازی و رونمایی سامانه کار داوطلبی جهت مقابله و پیشگیری از کرونا طی چند روز آینده خبر داد.

سامانه کار داوطلبی جهت مقابله با کرونا رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، شیرزاد رئیس ستاد محلات شهرداری تهران در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، درباره اقدامات انجام گرفته در محلات تهران جهت مقابله با کرونا اظهار داشت: سه وظیفه اصلی سازماندهی و جذب نیروهای داوطلب، استفاده از مسئولیت‌پذیری سازمان‌ها و شرکت‌ها و ارتباط با تشکل‌های مردم نهاد را مدنظر قرار دادیم و در این راستا اقداماتی صورت گرفته است. 

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین کارهای ما جهت مقابله با کرونا، پیگیری راه‌اندازی سامانه کار داوطلبی است، گفت: این سامانه تا آخر هفته رونمایی می‌شود و برای عموم مردم فضایی ایجاد خواهد کرد که براساس مهارت و تخصص‌ ایشان بتوانند کار داوطلبی انجام دهند. 

رئیس ستاد محلات شهرداری تهران ادامه داد: ان‌‌جی‌اوها و سازمان‌های مردم‌نهاد از طریق این سامانه می‌توانند با داوطلبان آشنا شوند و اقداماتی را در محلات به صورت هدفمند و داوطلبانه انجام دهند. 

شیرزاد گفت: این سامانه حالت بازارمانند داشته و در واقع شرایط عرضه و تقاضا را برای کار داوطلبی ایجاد می‌کند که یک‌طرف آن سازمان‌های مردم‌نهاد و طرف دیگر شهرندان و داوطلبان هستند. 

وی گفت: همچنین در 353 محله پایتخت سرای محله داریم و داوطلبان می‌توانند از طریق کانون‌های خانه سلامت، کانون جوانان و یا پزشکان در مبحث کرونا ورود داشته و کارهای داوطلبی و پیشگیرانه انجام دهند. 

شیرزاد اظهار کرد: همچنین خانه‌های دوام و ایمنی ظرفیت داوطلبی خوبی در شهرداری دارند که در صورت نیاز می‌توانیم در مدیریت شهری بهره‌مند شویم. همچنین سامانه 137 راهکاری برای اعلام کارهای داوطلبی است. 

رئیس ستاد محلات شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در وضعیت تعطیلی سرای محلات، انتخاب مدیران این سراها به چه صورت انجام می‌گیرد، گفت: پیش از بروز و شیوع کرونا، ارزیابی از هزار و 500 نفر انجام گرفته و 300 نفر ارزیابی نشده‌اند و به دلیل پرهیز از کرونا این مسئله متوقف شد. 

وی گفت: در 188 محله کارهای ارزیابی تمام شده و باید نتیجه را شورایاری‌ها و هیأت امنای محلات انجام دهند و مدیران را انتخاب کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول