اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

از تاکید و بازرسی فرماندار تا کنترل مبادی ورودی شهر گچساران به صورت مقطعی

این روزها اخبار ویروس کرونا در سطر اول خبرگزاری های دنیاست و این موضوع به عنوان مهمترین دغدغه مردم و مسئولان در ایران تبدیل شده است.

از تاکید و بازرسی فرماندار تا کنترل مبادی ورودی شهر گچساران به صورت مقطعی

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران - سمیرا نصاری- با نزدیک شدن به ایام پایانی سال هرساله خانواده‌ها برای شروع  سال جدید تدارکاتی را  از جمله خرید لباس شب عید، خرید آجیل و شیرینی  خانه تکانی و از این قیبل کارها را انجام می‌دادند اما امسال با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال موضوع بسیار مهمی که نه تنها گریبانگیر کشور و استان ما شده است بلکه بیش از هشتاد کشور جهان درگیر موضوع بسیار بزرگی شده‌اند که  این موضوع به سلامت مردم مرتبط است.

 این روزها  اخبار ویروس کرونا در سطر اول خبرگزاری های دنیاست و این موضوع به عنوان مهمترین دغدغه مردم و مسئولان در ایران تبدیل شده است.

 از زمان انتشار ویروس کرونا تاکنون اقداماتی صورت گرفته است اما این اقدامات نبایستی به صورت مقطعی باشد چرا که موضوع ویروس کرونا بسیار مهم است و اگر به سادگی از این مقوله بگذریم خطرات جبران ناپذیری به دنبال خواهد  داشت.

 در چند روز گذشته بود که نشستی به منظور مقابله با ویروس کرونا به ریاست فرماندار  و روسای ادارات  در گچساران برگزار شد و در این زمینه تصمیماتی اتخاذ شد و مصوباتی به تصویب رسید و فرماندار گچساران به اجرایی شدن این مصوبات تاکید فراوانی داشت.

 تاکید فرماندار بر اجرایی شدن مصوبات کنترل و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در گچساران

 در این نشست  بود که فرماندار گچساران از  تعطیلی تالار‌های عروسی ، محافل شادی، اقامتگاه‌ها، مکان های زیارتی ، گردشگری و عزاداری به منظور مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی خبر داد.

خوانپایه همچنین از کنترل و تب سنجی مبادی ورودی شهر توسط شبکه بهدشت، سپاه، شرکت نفت  به صورت 24 ساعته خبر داد.

وی ادامه داد: تاکنون ۴۵ مصوبه در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا در این شهرستان مصوب شده که برخی از متولیان امر در این زمینه تاکنون اقدامی انجام نداده اند که این خود جای نگرانی دارد.

اختصاص  یک بخش ویژه از بیمارستان شهید رجایی برای انجام روند درمان احتمالی مبتلایان به ویروس کرونا

 در این نشست سهراب صیدی  هم از کمبود ماسک برای پرسنل و بیماران گفت و اذعان داشت که در این شهرستان کمبود ماسک برای استفاده شهروندان وجود دارد اما بخشی از ماسک مورد نیاز در مراکز درمانی تامین شده است و  برای تامین این نیاز بهداشتی مردم گچساران  بایستی چاره اندیشی شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به اینکه شهرستان گچساران در شاهراه مواصلاتی استان‌ها قرار گرفته است  خواستار  تدابیر جدی برای تردد  و عبور و مرور خودروها شد، و گفت:  با توجه به وضعیت شهرستان و  وجود  استرس و امکانات در‌ شرایط ویژه ای قرار گرفته‌ایم که بایستی نکات بهداشتی رعایت شود.

صیدی  با اشاره به اینکه  تاکنون هیچ مورد فوتی کرونا در گچساران وجود نداشته است، ابراز کرد: در حال حاضرتاکنون  یک بخش ویژه از بیمارستان شهید رجایی برای انجام روند درمان احتمالی مبتلایان به کرونا در نظر گرفته شده‌ که در این بخش، ۲۴ تخت بیمارستانی قابل ارتقا وجود داشته و علاوه بر آن، چهار تخت آی‌سی‌یو برای بیماران احتمالی در نظر گرفته شده است.

کنترل و تب سنجی مقابله با ویروس کرونا در مبادی ورودی شهر گچساران توسط نیروهای بسیجی

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران از کنترل و تب سنجی مقابله با ویروس کرونا در مبادی ورودی شهر گچساران توسط نیروهای بسیجی به صورت 24 ساعته خبر داد.

وی ادامه داد: متاسفانه وضعیت  در این استان و شهرستان عادی نیست و امروز ما در جنگ  حوزه سلامت دست و پنجه نرم می‌کنیم.

نورایی نسب ادامه داد: نیروهای بسیجی شهرستان در دو نقطه ورودی شهرستان در فلکه نرگسی و پلیس راه گچساران - شیراز برای غربالگری خودروها و مسافران در حال تردد، دمای بدن آنها را کنترل می‌‌کنند.

وی در ادامه از استقرار 2 اکیپ  در سطح  شهر خبر داد و گفت:  دو اکیپ  ببهداشتی نیروهای بسیجی  برای چکاپ شهروندان  در  2 نقطه پرتردد شهر یکی  در خیابان شهید بلادیان و دیگری در کنار کیوسک پلیس در خیابان هلال احمر و یک اکپی به صورت سیار موضوع تب سنجی را انجام می‌دهند.

 فرماندار گچساران در یک بازدید میدانی از هتل ها، مسافرخانه ها، رستوران ها، داروخانه ها، میوه فروشان، جایگاه هاس سوخت و سایر صنوف  و همچنین از ایستگاه های  غربالگری مستقر در 2 مبادی ورودی شهر و مراکز تفریحی  و گردشگری شهرستان  به منظور اجرایی شدن مصوبات  جاسات چند روز گذشته  بازدید به عمل آورد.

 خوانپایه  با تاکید بر تشدید نظارت  بر این اماکن گفت: شهروندان با توصیه و رعایت نکات بهداشتی و خودداری از سفرهای ضروری ما را در ریشه کن کردن این ویروس یاری کنند.

اما آنچه که در روز گذشته مشاهده شده کنترل مبادی ورودی شهر به صورت مقطعی بوده و شب هنگام خبری از اکیپ کنترل مبادی ورودی شهری  در فلکه نرگسی مشاهده نشد.

در این میان به نظر می رسد بهترین راه مقابله به دست خود مردم صورت می پذیرد و آن هم ماندن در خانه هایشان است چرا که با وجود مشکلات موجود و نبود ماسک و الکل در بازار این بهترین گزینه برای مقابله با کرونا است

 به گزارش فارس، تاکنون آزمایش کرونای ۹ شهروند کهگیلویه و بویراحمد مثبت اعلام و هم اکنون تحت مراقبت و درمان هستند.

نتیجه آزمایش ۱۱۵ شهروند که مشکوک به ویروس کرونا بوده اند منفی اعلام شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به ۲ هزار و ۱۳۴ نفر رسیده است.

 انتهای پیام/82031/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول