اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

رونق کسب و کار در شرایط بحران با تقویت تجارت الکترونیک در کشور

یک کارشناس با تاکید بر اینکه سهم تجارت الکترونیک در ایران 3 میلیارد دلار است، گفت: در منطقه خودمان روسیه با 20 میلیارد دلار، ترکیه با 10 میلیارد دلار و عراق با 3 میلیارد دلار، پیشتاز عرصه تجارت الکترونیک هستند.

رونق کسب و کار در شرایط بحران با تقویت تجارت الکترونیک در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس، جمعه شب در برنامه تلویزیونی «پایش» موضوع فروش شب عید در بستر اینترنت با حضور مدیران اجرایی سایت‌های باسلام، میدون و آچاره، بررسی شد.

توکلی مجری برنامه در این خصوص گفت: وضعیت ایران در تجارت الکترونیک مورد ارزیابی قرار گرفته که مقایسه ها نشان از وضعیت نامطلوب کشور در این موضوع دارد، چین و آمریکا، دو کشور پیشگام در تجارت الکترونیک هستند به گونه ای که در چین هزار میلیارد دلار و در آمریکا 420 میلیارد دلار حجم این نوع تجارت است.

توکلی گفت: سرانه چین در تجارت الکترونیک 705 دلار و آمریکا 1276 دلار می باشد که رقمی مطلوب و نشان دهنده قدمت تجارت الکترونیک در کشورهای پیشرفته است.

وی افزود: در منطقه خودمان نیز روسیه با 20 میلیارد دلار، ترکیه با 10 میلیارد دلار و عراق با 3 میلیارد دلار، پیشتاز عرصه تجارت الکترونیک هستند، جالب اینجاست کشوری همانند عراق که از نظر زیرساختی وضعیت خوبی ندارد، توانسته است در این زمینه پیشتاز باشد.

مجری برنامه پایش گفت: سهم تجارت الکترونیک در ایران نیز 3 میلیارد دلار و سرانه آن نیز 40 دلار است، از 3 میلیارد دلار حجم تجارت الکترونیک ایران، سهم صنعت پوشاک 556 میلیون، صنایع دستی 553 میلیون، مواد غذایی 402 میلیون، لوازم خانگی 808 میلیون و 769 میلیون دلار لوازم الکترونیک است.

وی ادامه داد: در کشور بیش از 45 میلیون گوشی تلفن همراد در دست مردم است و بستر تجارت الکترونیک نیز مهیا است، در کشور در چند سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است که می تواند به پیشرفت تجارت الکترونیک و افزایش حجم آن کمک نمود.

توکلی افزود: نکته مغفول در این زمینه این است که استاندارد های تجارت الکترونیک طراحی نشده و فرهنگ آن نیز ترویج نگردیده است و نیاز است دستگاه های مسئول با طراحی استانداردها، به پیشبرد تجارت الکترونیک در کشور کمک نمایند.

در این زمینه سجاد عساکره مدیر اجرایی پلتفرم باسلام گفت: ما یک بازار اینترنتی هستیم که در قالب یک دانش بنیان بستری را فراهم کرده ایم تا هرکس محصول یا کسب و کاری دارد، بتواند به صورت مستقیم محصول خود را عرضه کند.

وی افزود: مدل ما ایجاد یک بازار اجتماعی که پیاده شده یک بازار واقعی است، ما همه قواعد یک شبکه اجتماعی را در این بازار رعایت کرده ایم و مشتری ها به راحتی می توانند فروشنده ها را پیدا و خرید کنند.

عساکره در پایان تاکید کرد: کارمزدی که ما از فروشنگان می گرفتیم بین 1 تا 9 درصد بوده ولی به دلیل شرایط به وجود آمده در کشور به خاطر بیماری کرونا، تا پایان تعطیلات کارمزد ما صفر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول