اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

از مددجویی تا کارآفرینی/ تولید روزانه ۳۵۰۰ ماسک با دستانی توانا

یک مددجو در دورافتاده‌ترین نقطه استان سمنان با تلاش خود، امروز به کارآفرینی توانا تبدیل شده که این روزها روزانه سه هزار و 500 عدد ماسک در کارگاهش تولید می‌کند.

از مددجویی تا کارآفرینی/ تولید روزانه ۳۵۰۰ ماسک با دستانی توانا

خبرگزاری فارس سمنان- گروه اجتماعی: «زهره صائمی»، کارآفرین شهرستان میامی است که با دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی اشتغال‌زایی و راه‌اندازی کارگاه تولید لباس‌های بیمارستانی، پدهای پزشکی و بهداشتی با پارچه‌های اسپان باند، ۱۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.

این کارآفرین پرتلاش در شرایط به وجود آمده و شیوع ویروس کرونا، دست به تولید روزانه سه هزار و 500 تا چهار هزار عدد ماسک و ۳۰ نفر را مشغول به کار کرده است.

صائمی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه این کارگاه تولیدی در شهرستان میامی با توجه به شرایط موجود در سه نوبت کاری مشغول به تولید منسوجات پزشکی و به‌ویژه ماسک کار در حال فعالیت است، خاطرنشان کرد: لباس‌های گان و شلوار پرستاران، پک کامل بهداشتی و ماسک در این کارگاه تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: نخستین خط تولید منسوجات بهداشتی و بیمارستانی در میامی با تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد در سال ۹۷ با همت کارآفرین گشایش یافت.

این کارآفرین شهرستان میامی که ماهانه بیش از پنج میلیون تومان درآمد دارد، گفت: چهار سال در یکی از کارگاه‌های تولیدی انواع منسوجات بیمارستانی یک‌بارمصرف در تهران مشغول به کار بودم.

این کارآفرین شهرستان میامی از پروراندن ایده تولید انواع منسوجات بهداشتی و بیمارستانی در ذهن خود خبر داد و گفت: با اینکه هیچ امیدی به اجرای این طرح نداشتم؛ اما به توصیه یکی از دوستانم با مراجعه به کمیته امداد شهرستان میامی و ارائه طرح توجیهی موفق به دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی اشتغال‌زایی شدم.

وی حمایت‌های همه‌جانبه کمیته امداد را در قالب مشاوره شغلی، آموزش و دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی برشمرد و گفت: اگر حمایت‌های کمیته امداد نبود این کارگاه پا نمی‌گرفت.

صائمی که از پارچه‌های اسپان باند (یک‌بار مصرف) برای تولید انواع منسوجات استفاده می‌کند، گفت: در این مدل از پارچه‌ها علاوه بر ویژگی‌های عمومی نظیر وزن پارچه، رنگ، عرض، طول می‌توان نظیر چاپ دار یا ساده، آب‌دوست یا آب‌گریز بودن، آنتی باکتریال بودن پارچه، نرمی و لطافت، آنتی یو وی شدن را برشمرد که مورد استقبال تمام بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و آرایشی و بهداشتی‌ها قرار می‌گیرد.

وی اکنون به تولید لباس بیمار، جراحی، ماسک، کاور کفش، کلاه اتاق عمل، مجموعه‌های تنظیف آرایش و بهداشتی مشغول است و توانسته ۱۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند.

این کارآفرین شهرستان میامی با اشاره به اینکه پارچه‌های اسپان باند به سبب ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای که دارند، توانسته است سهم بزرگی از بازار منسوجات را به دست آورد بیان کرد: عمده تولیدات این کارگاه به تهران ارسال می‌شود و مشکلی برای بازار فروش نداریم و در حال حاضر توانستم کمک بزرگی به کنترل بیماری کرونا داشته باشیم.

انتهای پیام/2249/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول