اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

مردم به توصیه های پزشکی بی اعتنا شده اند / لزوم همت جمعی برای شکست کرونا

رئیس بیمارستان امام حسن بجنورد با تأکید بر لزوم همت جمعی برای شکست بیماری کرونا و مقابله با شیوع آن در خراسان شمالی گفت: متأسفانه مردم استان نسبت به این توصیه‌های توجهی ندارند و باید دستورات بهداشتی را رعایت کنند.

مردم به توصیه های پزشکی بی اعتنا شده اند / لزوم همت جمعی برای شکست کرونا

رامین حقیقی در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان امام حسن بجنورد اظهار کرد: کادر درمانی، پزشکان و پرستاران این بیمارستان برای خدمت به بیماران کرونا آمادگی کامل دارند و این بیمارستان اکنون به بستری بیماران مشکوک به کرونا در بجنورد اختصاص پیداکرده است.

وی با تأکید بر قرنطینه بیماران در این بیمارستان افزود: پرسنل بیمارستان فداکارانه در حال خدمت هستند و از هیچ‌گونه اقدامی برای بیماران کوتاهی نمی‌کنند.

رئیس بیمارستان امام حسن بجنورد ضمن توصیه‌ای به مردم خراسان شمالی و بجنورد گفت: بحران شیوع ویروس کرونا، به‌عنوان بیماری عفونی مسائل ساده‌ای برای پیشگیری دارد اما تاکنون مردم به خوبی اقدام به رعایت این دستورات ساده نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دوری از اجتماعات، تأکید بر رعایت نظافت شخصی همچون شستن دست‌ها در اکثر مواقع و ماندن در منازل به‌عنوان امن‌ترین مکان دوری از بیماری مهم‌ترین توصیه‌ها برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا است.

حقیقی ضمن انتقاد شدید نسبت به بی‌توجهی مردم درباره رعایت توصیه‌های بهداشتی گفت: این بیماری سرعت سرایت و شیوع بالایی دارد و علی‌رغم درصد پایین مرگ‌ومیر آن اما افراد آسیب‌پذیر جامعه را به‌سرعت درگیر می‌کند و بدون همکاری و همت جمعی امکان ریشه‌کنی آن وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با ادامه وضعیت فعلی، خراسان شمالی نیز شاهد روزهای بحرانی خواهد بود و برای جلوگیری از رسیدن به این نقطه باید تمام مردم به توصیه‌های پزشکان عمل کنند.

رئیس بیمارستان امام حسن بجنورد ادامه داد: این بیمارستان، به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز درمانی خراسان شمالی برای بستری بیماران مشکوک کرونا به‌طور کامل تخلیه‌شده و این موضوع نشان از اهمیت مقابله با ویروس کرونا را دارد و در همین راستا از مردم خواستاریم تا همکاری‌های لازم را انجام دهند و با انجام توصیه‌ها و تذکرات، مانع از شیوع این بیماری در سطح استان و کشور شوند.

وی در انتها با تأکید بر اینکه تمام ارگان‌ها، دستگاه‌های اجرایی، نهادها و ادارات باید پای‌کار مقابله با این ویروس باشند، گفت: متأسفانه برخی ارگان‌های استان و شهرستان هنوز خود را در خط مقدم اقدام علیه کرونا قرار نداده‌اند و انتظار داریم تا اقدامات بیشتر و حداکثری برای هشدار به مردم و مقابله با شیوع این بیماری در استان انجام دهند زیرا باهمت جمعی می‌توان برابر این بحران ایستادگی کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول