اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کرونا و مردمی که هنوز خطر را جدی نگرفته‌اند

بررسی رفتارهای عمومی پس از تذکرات متعدد نسبت به شیوع ویروس کرونا، نشان می‌دهد مردم هنوز خطر را جدی نگرفته‌اند.

کرونا و مردمی که هنوز خطر را جدی نگرفته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، برای مقابله با شیوع کرونا ویروس به عزم عمومی هم در کنار اقدامات بهداشتی و درمانی و تمهیدات مدیریتی نیاز است و این جدیت هم‌اکنون در رفتارهای عمومی دیده نمی‌شود.

تردد قابل توجه وسایل نقلیه در معابر شهری نشان می‌دهد که مردم سمنان به معنای واقعی شیوع ویروس کرونا را درک نکرده‌اند.

مردم برای ماندن در خانه برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس نیازمند آموزش هستند و شهرداران نقش غیرقابل انکاری در اجرای طرح آموزشی دارند.

با وجود اطلاع‌رسانی‌های فراوان، اما همچنان حضور اقشار مردم در مراکز شلوغ و پرتردد بسیار چشمگیر بوده و این امر برای گسترش شیوع کرونا ویروس بسیار خطرناک است.

باید پذیرفت که امروز به معنای واقعی در جنگ برای مقابله برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس قرار داریم که باید با فرهنگ‌سازی‌های گسترده از شیوع این بیماری جلوگیری شود.

موج دوم شیوع کرونا ویروس در راه است و مردم باید به معنای واقعی به پویش «در خانه بمانیم» بپیوندند.

اطلاع‌رسانی منسجم؛ نیاز امروز

دکتر نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان می‌گوید: شهرداری‌های استان برای افزایش آگاهی مردم در ارتباط با کرونا ویروس اطلاع‌رسانی منسجم و همه‌جانبه‌ای داشته باشند.

وی افزود: برای ریشه‌کنی کرونا ویروس باید مانند یک سرباز عمل و با یک رویه واحد مردم را در ارتباط با این ویروس خطرناک هوشیار کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اضافه کرد: باید به معنی واقعی مردم را برای ماندن در خانه برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس تشویق کرد؛ اما مردم استان به تمهیدات اندیشیده شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی توجه کمی دارند.

دانایی گفت: تردد قابل توجه شهروندان در مکان‌های شلوغ نشان‌دهنده آن است که مردم استان نسبت به کرونا ویروس و شیوع آن اندکی بی‌تفاوت هستند.

وی افزود: شهرداری‌ها با در اختیار قرار دادن بیلبوردها برای تبلیغ در مناطق شهری استان می‌توانند در فرهنگ‌سازی برای مقابله با کرونا ویروس نقش‌آفرینی کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: با نوشته‌هایی همچون «کرونا در کمین است؛ در خانه بمانید» در معابر شهری برای فرهنگ‌سازی و هوشیاری مردم می‌توان اقدام کرد.

دانایی ادامه داد: بحث جمع‌آوری زودهنگام زباله و در اختیار قرار دادن پلاستیک‌های مخصوص به شهروندان برای تفکیک زباله‌های عفونی در دستور کار شهرداری‌ها قرار گیرد و در حد امکان تلاش شود تا از ورود مسافران به محدوده شهری استان اجتناب شود.

اتحادیه‌ها وارد میدان شوند

قاسم شریفی، رئیس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان هم می‌گوید: برای مقابله با این بحران، نیازمند همراهی و توجه بیش از پیش همه اقشار هستیم؛ نقش اتحادیه‌ها در تدوین و انتشار پیام‌های بهداشتی و آموزش جامعه هدف خود بسیار مهم و انکارناپذیر است.

وی تصریح کرد: به ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی و نظارتی بسنده نکنیم و در میدان عمل، نسبت به آموزش چهره به چهره، آموزش‌های ویدئویی و ... با رعایت اصول ایمنی و بهداشت اقدام عاجل انجام دهیم.

رئیس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان گفت: بازرسی اتاق اصناف و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان در کنار تیم‌های نظارت و بازرسی علوم پزشکی، اولویت اول فعالیت‌های خود را جهت انسداد مبادی شیوع ویروس کرونا قرار دهند.

آموزش؛ رکنی مهم

امروز بی‌تردید مردم باید به این باور برسند که مباحث مرتبط با این ویروس جدی است و مسائل بهداشتی را به‌صورت ویژه و با اهتمام بسیار رعایت کنند.

آموزش رعایت موارد بهداشتی و پیشگیری در واحدهای تولیدی و صنعتی ویژه جامعه کارگری در دستور کار قرار گیرد.

موضوع پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس بحثی بسیار مهم و حائز اهمیت است و ضرورت دارد تا در راستای آگاهی بخشی به مردم گام‌های مؤثر برداشته شود.

هر یک از مدیران استان باید در خصوص این موضوع احساس وظیفه و تکلیف داشته و قدم‌هایی هرچند کوچک به جهت عبور از این شرایط بردارند.

تلاش برای جلوگیری از ورود هریک از هم‌وطنان و هم استانی‌های سمنانی در شرایط امروز، اصل خدمت است.

انتهای پیام/74003/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول