اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

بصیرت شناسایی دشمن سیره امیرالمومنین(ع) است

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام علی (ع) در برابر دشمنان بصیرت فوق‌العاده‌ای داشت و دشمنان را در هر لباسی تشخیص، شناسایی و مقابله می‌کرد.

بصیرت شناسایی دشمن  سیره امیرالمومنین(ع) است

عسگر دیرباز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن تبریک ولادت امیر المومنین علی (ع) و روز  پدر، اظهار کرد: امام علی (ع) تمام عمر خود را در زمان حیات پیامبر اسلام در خدمت ایشان بودند و بعد از ارتحال پیامبر عمر خود را در خدمت اهداف پیامبر و دین مقدس اسلام سپری کردند و امام علی (ع) در برابر دشمنان بصیرت فوق‌العاده‌ای داشتند و دشمنان را در هر لباسی تشخیص، شناسایی کرده و مقابله می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه هدف کلی حیات امیرالمومنین(ع) تحقق اهداف دین مقدس اسلام بوده، ادامه داد: این امر مهم است که حضرت علی(ع) را الگوی خود قرار داده و همچون ایشان عمر خود را در پی تحقق اهداف دین مقدس اسلام سپری کنیم و بتوانیم ادعای این را داشته باشیم که لحظه‌ای غیر از این، عمر خود را صرف کار دیگری نکرده‌ایم.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: امام علی (ع) همیشه در پی این بود که در هر شرایطی وظیفه الهی خود را به نحو احسنت  انجام داده و در انجام وظایف هیچگونه کوتاهی نکند.

وی اضافه کرد: معنویتی از طریق پیامبر اسلام در وجود حضرت علی(ع) و اطرافیان قرار گرفته بود و کسی که بیش از همه در مسیر ملکوت، آسمان‌ها، آشنایی با ملائکه، ارتباط با عالم غیب و استفاده از نورانیت پیامبر(ص) پیشگام بودند امام علی (ع) بود و این امر  باعث شد به عنوان حجت الهی وصی پیامبر اسلام قرار بگیرند.

دیرباز عنوان کرد: یکی از فرازهای بسیار مهم امام علی (ع)، دوران حاکمیت ایشان در جامعه بود که این امر، سرتاسر درس است که برای حاکمان کنونی جامعه و حاکم اسلامی امیرالمومنین(ع) به تبعیت از پیامبر اسلام سطح زندگی خود را در سطح پایین اقشار جامعه قرار داده بودند در حالی که می‌توانستند از قدرت و حاکمیت خود استفاده کرده و زندگی اشرافی داشته باشند و نمود این رفتار را می‌توان در حیات مقام معظم رهبری به عینه دید طوری که افرادی که از نزدیک با  زندگی ایشان در ارتباط هستند این امر را تصدیق می‌کنند.

وی اضافه کرد: امام علی(ع) در دوران حکومت خود اصولی برای حاکمیت خود انتخاب کرده بودند که به هیچ عنوان حاضر به تخطی از اصول نبودند و هرگز در دوران حکومت ایشان دروغ مصلحتی در تاریخ از طرف ایشان ثبت نشده است.

وی ادامه داد: مسوولین و حاکمین کنونی دشمنانی مانند آمریکا و اسرائیل را که دشمنی جدی آنان در تمام رفتار ها بروز و ظهور پیدا می‌کند آن طوری‌که باید و شاید حاکمین با دشمنان مواجه نشده و مقابله نکرده و به فکر منافع بوده‌اند در حالی که چنین منطقی در سیره امام علی (ع) وجود ندارد و در بر خورد با دشمن در پی مقابله با دشمن بوده به هیچ وجه حاضر به کوتاه آمدن در مقابل دشمن نبودند و مقابله با خوارج یکی از موارد مقابله با دشمنان بوده است.

دیرباز اذعان کرد: امیرالمومنین(ع) برای حفظ امت اسلامی و مصالح عالیه در آن زمان مقابله مستقیم نکرده  و برای حکومت سکوت کردند و به گونه ای برخورد کردند که ارزش‌های اسلامی که پیامبر اسلام برای تحقق اهداف مبعوث شده بود محقق شود.

انتهای پیام/61022

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول