اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

خطوط تولید سمنان، در خدمت سلامت مردم + فیلم

خطوط چند شرکت تولیدی استان سمنان در روزهای اخیر در خدمت سلامت مردم قرار گرفته و با تغییراتی در این بخش، تولید اقلام بهداشتی موردنیاز مردم تقویت شده است.

خطوط تولید سمنان، در خدمت سلامت مردم + فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، شمار زیادی از مردم در روزهای اخیر با مشکل تأمین مواد ضدعفونی و انواع اقلام بهداشتی در استان سمنان مواجه شدند و این به دلیل تقاضای بیش از حد مردم در بازار برای خرید این اقلام و پیش‌بینی نشدن تمهیدات لازم برای انبار و نگهداری این کالاها بود.

سمنان که استانی صنعتی و دارای تعداد قابل‌توجهی واحد تولیدی محسوب می‌شود، به‌سرعت در این بخش وارد میدان شد و سیاست تغییر خطوط تولید، اولویت نخست مسؤولان استان سمنان برای پاسخگویی به نیاز بازار بود.

خطوط تولید؛ در حال تغییر

علی تشنه‌دل، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: تا هفته گذشته نوعی سردرگمی در سیستم توزیع اقلام بهداشتی به چشم می‌خورد که این فرآیند در حال اصلاح است.

وی تصریح کرد: باید بین سیستم تولید و توزیع مواد و اقلام بهداشتی موردنیاز کشور هماهنگی باشد و وزارت بهداشت به‌تنهایی توان انجام تمامی این موارد را نداشت.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: برای رفع مشکلات فعلی باید هماهنگی میان دستگاه‌ها به‌خصوص مسؤولان دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان وجود داشته باشد.

باید بین سیستم تولید و توزیع مواد و اقلام بهداشتی موردنیاز کشور هماهنگی باشد

تشنه‌دل بیان کرد: با تلاش‌های انجام شده، مشکل تغییر خط تولید چند شرکت تولیدی استان برطرف شد و تعدادی نیز در آستانه رفع مشکل است.

وی تصریح کرد: در صورت رفع مشکلات واحدهای تولیدی، روزانه توان تولید بیش از 30 هزار عدد ماسک را در استان سمنان داریم.‌

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: دو واحد تولیدکننده دستکش‌های فریزری استان سمنان، روزانه 340 هزار جفت دستکش تولید می‌کنند که با توزیع این میزان دستکش در بازارهای استان، نیاز کامل استان در بخش عمومی برطرف می‌شود.‌

تأمین الکل، مشکل نخست

علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان نیز بیان کرد: با عنایت به ممنوعیت خروج الکل از استان‌ها، برخی از واحدهای تولیدی استان در تأمین الکل موردنیاز خود دچار مشکل شده‌اند.

وی تصریح کرد: برخی کارخانجات استان سمنان قابلیت تبدیل و تغییر خط تولید خود را به مواد ضدعفونی‌کننده دارند که با رفع موانع و مشکلات آنها می‌توانیم شاهد رفع نیازهای کشور باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان بیان کرد: باید نیاز استان به اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده احصا و درصدی از تولید این اقلام به تأمین نیاز استان اختصاص یابد.

قابلیت پاسخ به نیازهای سایر استان‌ها

حسین رستم‌زاده، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان هم گفت: تاکنون ۶ پروانه جدید تولید مواد ضدعفونی‌کننده برای کارخانجات استان صادر شده است.‌

وی بیان کرد: درخواست تأمین 50 هزار لیتر الکل برای شرکت تولیدی کندر ارسال و تاکنون 20 هزار لیتر آن تحویل شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ادامه داد: در حال حاضر دیگر نیازی به تغییر خط تولید کارخانجات استان به تولید مواد ضدعفونی‌کننده نداریم، بلکه باید تلاش کنیم تا الکل موردنیاز آنان را تأمین سازیم.

با تلاش‌های انجام شده، مشکل تغییر خط تولید چند شرکت تولیدی استان برطرف شد و تعدادی نیز در آستانه رفع مشکل است.

رستم‌زاده بیان کرد: در صورت تأمین مواد اولیه قادر به تأمین نیاز برخی استان‌های دیگر نیز هستیم؛ ادارات دولتی، مواد ضدعفونی‌کننده موردنیاز خود را از شرکت نقش جبه پارس تأمین کنند.

وی تصریح کرد: روزانه به‌صورت متوسط 12 هزار عدد ماسک سهمیه استان سمنان است که در سطح بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان توزیع می‌شود.

در تلاشیم تا نیازها را تأمین کنیم

حشمت‌الله عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان هم با اشاره به کمبودهای مشاهده‌شده در استان در تأمین ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده گفت: در حال حاضر، کارخانجات تولیدکننده لوازم بهداشتی، بیش از نیاز استان تولید دارند؛ اما همچنان شاهد کمبود این اقلام در شهرستان‌های استان هستیم.

وی تصریح کرد: این موضوع در گام نخست مربوط به توزیع متمرکز توسط وزارت بهداشت و در گام بعدی، مشکل در نظام توزیع استان است.‌

عسگری هدف از تشکیل این کمیته را پشتیبانی از واحدهای تولیدکننده ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و نیز استماع پیشنهادات تولیدکنندگان و بازنگری در فرآیند توزیع محصولات بهداشتی عنوان کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان افزود: طی روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا، اختیارات کلی صرفاً به وزارت بهداشت و درمان سپرده شده بود که با آغاز فعالیت‌های وزارت کشور و مداخلات انجام شده، فرآیند تولید و توزیع لوازم بهداشتی مردم رو به بهبودی است.‌

رئیس کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان گفت: تولید و توزیع دستکش و ماسک زیر نظر اداره کل تجهیزات پزشکی کشور است و استان‌ها دخل و تصرفی در آن ندارند و در تلاش هستیم تا با ایجاد تغییراتی در این پروسه نیاز استان را برطرف کنیم.

در صورت تأمین مواد اولیه قادر به تأمین نیاز برخی استان‌های دیگر نیز هستیم

عسگری گفت: رفتار متمرکز وزارت بهداشت در توزیع این اقلام موجب بروز مشکلاتی برای مسؤولان استان و نادیده انگاری خدمات انجام شده بود که امیدواریم با اقدامات شکل گرفته شاهد رفع معضلات و کمبودها باشیم.‌

وی عنوان کرد: در حال حاضر، مهم‌ترین مشکل و دغدغه مسؤولان استان سمنان، تأمین الکل برای واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی است که خوشبختانه بنا به درخواست کارخانه قند شاهرود مبنی بر تولید الکل و موافقت با این خواسته امیدواریم تا چند روز آینده با تغییر خط تولید این کارخانه حداقل ۸۰ درصد نیاز استان به الکل را تأمین کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از اختصاص سهمیه مواد ضدعفونی به نانوایی‌های استان خبر داد و افزود: از این پس، برای نانوایی‌های استان سهمیه مواد ضدعفونی تعیین و توزیع می‌شود و در این رابطه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دانشگاه‌های علوم پزشکی وظیفه دارند تا میزان نیاز را مشخص و این مواد را در اختیار این صنف قرار دهند.

وی از اتحادیه اصناف نیز خواست با اعلام میزان نیاز صنوف مختلف به مواد ضدعفونی‌کننده، نسبت به تحویل و توزیعان اقدام کنند.‌

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به دستور صریح استاندار مبنی بر اختصاص 10 درصد از تولیدات شرکت‌ها و کارخانجات تولید ماسک به نیاز استان گفت: با مراکزی که به دستور استاندار تمکین نکرده و سهم مشخص‌شده را به نیاز استان اختصاص ندهند، خدماتی در سطح استان ارائه نخواهد شد.

وی با تأکید بر ضرورت تأمین نیازهای استان از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواست با نظارت کامل بر تولیدات مجموعه‌های تولیدکننده دستکش‌های فریزری نسبت به توزیع کل تولیدات این محصول در استان اقدام کنند.

این ویدئو را ببینید:

 انتهای پیام/74002/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول