اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

درخواست از دستگاه دیپلماسی و نهادهای حقوق بشری برای جلوگیری از کشتار مسلمانان هند

اتحادیه تشکل‌های اسلامی ـ سیاسی دانشگاه آزاد در بیانیه‌ای کشتار مسلمانان در هند را محکوم کرد.

درخواست از دستگاه دیپلماسی و نهادهای حقوق بشری برای جلوگیری از کشتار مسلمانان هند

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، اتحادیه تشکل‌های اسلامی ـ سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور طی بیانیه‌ای کشتار مسلمانان در هند را محکوم کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله‌الرّحمن‌الرّحیم

" وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّیِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَىٰ کَثِیرٍ مِمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِیلًا" اسراء/۷۰

«إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ» نبی مکرم اسلام (ص)

درکمال تاسف، طی روزهای اخیر درگیری‌های فرقه‌ای و اعتراضات به قوانین دولت حاکم کشور هند و خارج شدن اعتراضات از مسیر اصلی خود روی آوردن آن‌ها به مقوله مردود و مطرود " تبعیض مذهبی"، که به کشته‌شدن جمعی از مسلمانان مظلوم هند، تخریب مساجد و منازل مسلمانان منجرگردیده است، نگرانی های فراوانی را برای تمامی آزادگان جهان ایجاد نموده  است.

در اسلام بیش از هر چیزی بر اخلاق و اختیار انسان ها در انتخاب مذهب تاکید شده است و همه احکام نیز چهارچوبی اخلاقی دارند‌. اسلام آمد و  با آمدنش کرامت خاموش شده آدمی را زنده کرد.

اسلام آمد و با آمدنش مشت محکمی بر رذائل اخلاقی همچون برده داری و تبعیض جنسیتی و قومیت گرایی و دیگر دامن زدن های نادرست به تفاوت‌ها و تبعیض‌های مذهبی زد.

اسلام منشی است که در آن خطاب به پیروانش می‌گوید در برخورد با بشر در نهایت مهربانی و صلح باشید چرا که اگر آن فرد مسلمان باشد شما در قبله باهم اشتراک دارید اگر از دین دیگری باشد در توحید باهم مشترکید و اگر بی دین باشد در انسانیت با هم اشتراک دارید.

آری! اسلام این‌چنین آیینی است اما مدعیان اصلاح جهان و مدعیان حقوق بشر در جهان با سکوت در مقابل کشتار فجیع مسلمانان در هند نشان دادند که هرچه می‌گویند تنها و تنها وجهه تبلیغاتی دارد و در بزنگاه حقیقی مرد عمل به آرمان هایی که با صدای بلند مبلغ آنند نمی‌باشند.

از این رو، اتحادیه تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، ضمن محکومیت این اقدامات خشن و وحشیانه علیه مسلمانان مظلوم هند، از مسئولین ارشد دولت و دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهد با ملاحظه‌ تمام مناسبات اخلاقی و سیاسی پیگیر حوادث هند بوده و برای تحقّق امنیت، آرامش و عافیت مسلمانان هند تلاش کنند.

البته برای تاثیرگذاری بیشتر می‌بایست همه تشکل‌های مردم نهاد حامی حقوق بشر در جهان در مقابله با این وحشی‌گری فعال شوند چراکه این حادثه فقط منحصر به جهان اسلام نیست و حرکتی دون انسانیت است و باید همه وجدان های انسانی را در مقابل این هتک حرمت کرامت بشر، هوشیار و آگاه نمود.

با توجّه به اینکه سیاست تبعیض‌آمیزِ سلب تابعیت از مسلمانان هند موجب خشم مسلمانان هند و سایر کشورها شده است، از مقامات مسئول کشور هند می خواهیم که بر اساس عدالت، احترام به  قوانین بین‌الملل و قوانین شهروندی، حقوق همه‌ شهروندان هندی را مراعات نموده و از کشتار مسلمانان، تخریب مساجد و منازل مسلمانان ممانعت کند.

"أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ"  

 والسلام علی من اتبع الهدی

اتحادیه تشکل های اسلامی ـ سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کشور

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول