اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قزوین

شرایط استان قزوین قابل پیش‌بینی نیست/ در وضعیت قرمز کرونا قرار نداریم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: اکنون شرایط استان به‌نحوی است که هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست، زیرا اگر همکاری و همراهی مردم مناسب باشد، همه‌چیز به‌زودی و با همکاری مسؤولین و مردم به‌حالت عادی باز می‌گردد، اما اگر مردم همراه ما نباشند مشخص نیست در آینده چه شرایطی پیش خواهد آمد.

شرایط استان  قزوین قابل پیش‌بینی نیست/ در وضعیت قرمز کرونا قرار نداریم

قدرت‌الله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: وضعیت استان قزوین در حال حاضر از منظر این‌که با سیر صعودی شیوع ویروس کرونا مواجه است، خراب است؛ اما این‌که برخی رسانه‌ها اعلام وضعیت قرمز یا بحرانی کرده‌اند، صحیح نیست.

وی افزود: شب گذشته جلسه‌ای با حضور استاندار و دستگاه‌های مختلف استان برگزار و تصمیمات اساسی در این جلسه برای استان گرفته شد؛ البته لازم به‌ذکر است که در حال حاضر همهٔ استان‌های کشور درگیر این ویروس هستند و این مسئله تنها مختص استان ما نیست، اکنون تنها خواهش و تمنای ما همکاری مردم و عدم خروج از منزل جز در مواقع اضطراری است.

در حال حاضر نیازی به استفاده از بیمارستان سیار نیست

مهدیخانی در رابطه با وضعیت آغاز به‌کار بیمارستان سیار استان قزوین اظهار کرد: ما بیمارستان سیار را برای استان پیش‌بینی کرده‌ایم، در کنار آن سالن‌های شرکت نمایشگاه‌ها و برخی دیگر از سالن‌ها نظیر سالن شرکت گاز را نیز در نظر گرفته‌ایم که برای زمان اضطراری شیوع کرونا در استان از آن‌ها استفاده کنیم؛ زیرا وظیفهٔ ذاتی مدیریت بحران در این‌گونه موارد بحث همین پیش‌بینی‌ها است که اگر این فضاها نیاز شدند استفاده شوند، در غیر این‌صورت تمرین و مانوری برای دستگاه‌ها برای شرایط اضطراری خواهند بود.

این مسؤول ادامه داد: ما بر حسب وظیفه پیش‌بینی‌ها را انجام می‌دهیم، ولی امیدواریم کار به جایی نرسد که مجبور شویم از بیمارستان سیار یا سایر فضاهای پیش‌بینی شده استفاده کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران تصریح کرد: اکنون شرایط استان به‌نحوی است که هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست، زیرا اگر همکاری و همراهی مردم مناسب باشد و به توصیه‌ها مبنی بر عدم خروج از منزل توجه نمایند، همه‌چیز به‌زودی و با همکاری مسؤولین و مردم به‌حالت عادی باز می‌گردد، اما اگر مردم همراه ما نباشند مشخص نیست در آینده چه شرایطی پیش خواهد آمد.

فعلاً فضای بیمارستان‌های دولتی برای بیماران کرونایی استان کافی است

مهدیخانی در رابطه با کافی بودن تخت‌های بیمارستان‌های دولتی برای بیماران کرونایی استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط به‌گونه‌ای است که فضای بیمارستان‌های دولتی برای بیماران کرونایی استان کفایت می‌کند.

وی تأکید کرد: پنج‌شنبه جلسه‌ای با مدیران بیمارستان‌های خصوصی استان داشتیم که این عزیزان نیز اعلام آمادگی کردند که اگر لازم باشد تخت‌های بیمارستان‌های خصوصی را نیز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار می‌دهند، که البته هنوز به چنین مرحله‌ای نرسیده‌ایم.

این مسؤول اضافه کرد: بیمارستان رحیمیان البرز نیز تحویل دانشگاه علوم پزشکی قزوین شده و آن‌جا نیز عملاً تبدیل به بیمارستان دولتی شده است، بخشی از این بیمارستان را امروز نیروهای سپاه پاسداران تحویل خواهند گرفت و مدیریت آن نیز با دانشگاه علوم پزشکی خواهد بود؛ به‌دلیل این‌که در حال حاضر کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در بیمارستان‌های دولتی درگیر هستند، قرار بر این است که تأمین کادر درمانی بخش‌هایی از بیمارستان رحیمیان را دانشگاه علوم پزشکی قزوین بر عهده بگیرد، بخش دیگر را نیز هلال‌احمر و سپاه پاسداران تأمین نیرو کنند.

احتمالاً برخی از اصناف بازار مرکزی قزوین طی هفتهٔ جاری تعطیل خواهند شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین ضمن اشاره به تعطیلی بازار روزهای استان تا اطلاع ثانوی، عنوان کرد: در رابطه با بازار مرکزی قزوین، نمی‌توان کل بازار و همهٔ اصناف آن‌را تعطیل کرد، قرار بر این است که طی این هفته معاون اقتصادی استاندار، شهردار و مدیرکل سازمان صمت استان جلسه‌ای با حضور هیئت امنای بازار تشکیل دهند که برخی از اصناف نظیر پوشاک و صنف‌هایی که احتمال آلایندگی آن‌ها بالا است را تعطیل کنند؛ تا روز دوشنبه تکلیف این مسئله مشخص خواهد شد.

این مسؤول بیان کرد: مردم نگران شایعات موجود در فضای مجازی یا شایعه‌هایی که در کوچه و بازار شنیده می‌شود نباشند، قرار نیست بخش تره‌بار بازار مرکزی قزوین یا فروشگاه‌های تأمین مایحتاج مردم تعطیل شود.

وی یادآور شد: مراکز و اماکنی نظیر مساجد و امام‌زاده‌ها که تجمع در آن‌ها زیاد است، از متولیان امر در این زمینه درخواست داشته‌ایم که با توجه به حساسیت شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا، اماکن فوق را تا اطلاع ثانوی تعطیل کنند.

از برخی از مردم بابت عدم همکاری‌ها گلایه‌مندیم

مهدیخانی ضمن گلایه از برخی شهروندان اظهار کرد: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و یا کاهش ساعات فعالیت ادارات در راستای جلوگیری از انتقال شیوع کرونا است، اما متأسفانه این روزها در شهر شاهد این هستیم که خانواده‌ها در مراکز خرید یا مکان‌های عمومی نظیر پارک‌ها حضوری گسترده دارند.

وی در ادامه گفت: حوزهٔ فعالیت مدیریت بحران مانند ۳ ضلع یک مثلث است که یک ضلع آن دولت، ضلع دیگر آن حادثه و ضلع سوم آن مردم هستند، این سه در کنار هم می‌توانند یک مثلث کامل را پدید آورند؛ اگر در شرایط بحرانی مسؤولین و دولت‌مردان کار خود را به‌نحو احسن با تمام امکانات و تجهیزات انجام دهند، اما همکاری مردم وجود نداشته باشد، کارهای مسؤولین ابتر و بیهوده باقی خواهد ماند.

این مسؤول بیان کرد: به اندازهٔ کافی از طریق رسانه‌های گوناگون به مردم اطلاع‌رسانی شده است، صداوسیما تمام برنامه‌های خود را تعطیل کرده و بر روی ویروس کرونا متمرکز شده است، طبیعی است زمانی‌که مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل می‌شوند و تمام برنامه‌های رسانهٔ ملی یا استانی به یک موضوع خاص اختصاص پیدا می‌کند، این نشان از اهمیت و جدی بودن آن موضوع می‌دهد، اما متأسفانه گویا مردم ما این سخن را جدی نمی‌گیرند که اکنون امن‌ترین فضا برای آنان منازلشان است.

مردم به شایعات توجه نکنند

مهدیخانی در رابطه با شایعاتی که در فضای مجازی مبنی بر بروز قحطی وجود دارد، بیان کرد: مردم به هیچ‌عنوان نگران تهیهٔ اقلام و کالاهای اساسی منازل خود نباشند و به شایعات موجود مبنی بر به‌وجود آمدن قحطی، قرنطینهٔ شهر و این‌گونه مسائل اهمیت ندهند و به آن‌ها دامن نزنند، زیرا چنین مسائلی به‌هیچ عنوان صحت ندارد.

وی در پایان اظهار کرد: ما تاکنون هر چه وجود داشته را صادقانه به مردم گفته‌ایم، اکنون نیز توقع داریم مردم صادقانه در کنار ما قرار بگیرند و با ما همراهی کنند تا به‌زودی از این شرایط سخت با موفقیت و سلامت گذر کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، روز گذشته در جلسه‌ای که با حضور مقام عالی اجرایی استان و مدیران‌کل دستگاه‌های مختلف در استانداری قزوین تشکیل شد، تصمیمات مهمی در رابطه با پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان و مبارزه با این ویروس اتخاذ شد که از جملهٔ این تصمیمات می‌توان به کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های استان، تعطیلی بازار روزهای استان، تعطیلی هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، تعطیلی اماکن مذهبی، تعطیلی رستوران‌ها و مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی و برخی تصمیمات مهم دیگر اشاره کرد. در چنین بحبوبه‌ای، بیش از هر زمان دیگری لزوم همکاری و همراهی مردم با مسؤولین و دولت‌مردان احساس می‌شود. انتظار می‌رود مردم حساسیت شرایط کنونی را درک کنند و جز در مواقع ضروری از منازل خود خارج نشوند تا این ویروس منحوس با پیدا نکردن میزبان، شر خود را از کشور ما کم کند و آرامش و آسایش به نقطه‌نقطهٔ این مرز و بوم بازگردد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول